29 Ağustos 2013

Nude Oje

YSL'nin 22 numarali ve Beige Leger nude ojesini begendim. Benim tirnaklarimin uzeri cizgi cizgi oldugundan acik renk ojelerin hepsini suremiyorum ben. Manikurde surerlerse oluyor da ben surunce olmuyor. Misal gecenlerde Sally Hansen'dan almiatim bir tane olmadi. Bunu dukkanda deneyince begendim, aldim ve bugun ilk defa surdum. Normalde pahali oje almam ama nude oje cok seviyorum ve onun hatirina Dior'dan sonra ikinci kez pahali oje aliyorum. 
Sanirim hamilelik sebebiyle baska bir sey alamadigimdan kozmetige verdim kendimi bu ara. 

Dun Aksam

Bizim apartmanin sahibi muteahidi auni zamanda. Esi de mimari. Almaya'da tanistigim en iyi insanlar listesinde top 5'teler sanirim, o kadar tatlilar. Apartmandaki herkes kiraci. Onlarin da en ust katta ofisleri var. neyse dun aksam bizim apartmanin altinda yer alan sarap dukkaninda bie bir hem sarap tadim eventi hem de komsulari biraraya getirme eventi duzenlediler. Kesin yorulurum sikilirim derken uc bucuk saate yakin kaldim. Hatta ben eve dondum Ale kaldi biraz daha. 
Saraplarin ben de bir yudum tadina baktim. O guzelim saraplari 10 Euro fiyatlarla gorunce memleketim aklima geldi, uzuldum.
Komsularla biraz Almanca ama genellikle Turkce sohpet ettim. Turkiye'de hicbir yasadigim apartmanda bugune kadar boyle bir eventle karsilasmadim. Butun komsularimiz cok guler yuzlu ve nazikti ki her apartmanda genelde en az bir cirkef olur. Almanya'ya sansli bir giris yapmisim. 
Canim Istanbul'umu cok ozlesem de burada daha fazla sey hosuma gitmeye basliyor galiba. 
Almanya'nun Suriye meselesini desteklemiyor olmasina da ayrica seviniyorum.

Suslenme Masasi

Turkce'de bunun adi ne bilmiyorum ya da hatirlamiyorum. Benim icin bu suslenme masasi. Kendim icin guzel bir tane ariyorum ama bulamiyorum. Zaten su anda bebek yuzunden odamizda yer de yok ama bebek kendi odasian gecince insallah bulurum guzel bir tane. Dalga gecmiyorum cok zor unlardan bulmak.


Favorim Ask-i Memnu Nihal'inki. Hala satiyorlar mi acaba bundan?


Bu da Ikea'ymis ama Ikea ne zaman satmis unu hic gormedim. Su anda da sadece Usa'de satisi var gordugum kadariyla. 






Ya da aynen soyle anyika birmkomodin de olabilir. 



28 Ağustos 2013

Misafirlerimizden



FeeluniqueSiparislerim

Sonunda geldi. Biraz uzun surdu gibi ama zaten belirtmislerdi 15 gune kadar surebilir diye ama daha az surdu zaten. Kargo bedava ne de olsa. Onemli degil. 
Korres'in incirli bir sampuanini esantiyon bermislerdi de iki yil once Datca tatilinde kullanmistim. Bilmiyorum suyundan mi sampuandan mi saclarim cok guzel olmustu. Incirlisini bulamadim ama baska bir Korres sampuanini denemeye karar verdim. Sonucu bildiririm. Ustelik organik. 
Caudalie'nin Beauty Elixir'ini herkes anlata anlata bitiremiyordu ben de denemeye karar verdim. Su anda indirimde. 
Fig&rouge markasi Turkiye'ye de yeni gelmis. El kremi ve lip balmlari varmis bu da sirf meraktan. Daha evvel burt's beesin tenekede lip balmini kullanmistim ayni koku. 
Kutikil iremlerine ozel ilgim var biliyorsunuz. Essie'nin kayisi yagli kutikil kremini de meraktan aldim. Sally Hansen'in kalem seklinde olani ise cok pratik. O yuzden aldim. Malum manikur problem burda. O yuzden ne kadar kutikil kremi kullanirsam o kadar iyi. 
Bu arada benim gibi insan emeginin kiymetinin olmadigi ulkelerden gelen bir kisim insan bir araya geldigimizde ah ah manikur pedikur agda diye baslayan serzenislerimiz hep ayni. Ozluyoruz memleketimizin bu ucuz ve guzel hizmetlerini. 
Tabi gonul ister benim manikurcumun de zamani Alman'in zamani kadar kiymetli olsun, iyi para kazansin, yasam standardi yuksek olsun varsin ben kendim yapayim ya da arada bur yaptirayim ama maalesef durum bu. Ben de ozluyorum haliyle. 
Allah baska dert vermesin. 

27 Ağustos 2013

Dekorasyon

Evimi seviyorum ama dekorasyonu benim zevkime pek uygun degil aslinda. Ama ornegin Ale'nin siyah deri kanepesini degistirmedim, cunku cocukla deri kolay olacak. Bir sonraki turda istedigim gibi alacagim. Ben daha ziyade boyle bir Fransiz country evi, Laura Ashley tarzi falan seviyorum. Daha sicak geliyor bana. Bu soguk memlekete de oylesi daha cok gider zaten bence.
Simdilik siyah deri kanepemizi Turkiye'den getirdigimiz Bilgili Monilya'nin iki adet turkuazimsi berjeri ile dengeliyorum :) Tasinali cok oldu ama evle ilgili islerimiz bitmedi. Ornegin hala tablolarimizi asamadik. Duvarlarimiz bombos. Umarim bebek gelmeden hallederiz bu isleri. 
Bu yatak odasini evimde istemem ama misafirlige gitsem bayilirim buraya. Ya da bir gun hir kir/dag evim olursa boyle bir misafir odasi dusunebilirim oraya. 
Bir sonraki evimde kesinlikle bir somine istiyorum. O zamana kadar atki disinda bir sey ormeyi de ogrenirim umarim. 

Bej ev denince aklima hep Big'in eskisi Natasha geliyor. Sanki Carrie kankammis da benim de Natasha'dan nefret etmem gerekiyormus gibi bej evleri sevmez oldum sanki :)
Bu asagidaki Almanya'nin tipik eski evlerine benziyor. Ilk begendigimiz ev boule bir evdi ama ev sahibini cok antipatik buldugumuz icin vazgecmistik. Ama yuksek tavali ve buyuk pencereli evler her zaman hayalim. 
Bu somineye bayildim. Guvenli ve temiz :) anne mode on :)
Ortami bu kadar isitan somine mi yoksa o battaniye kilikli yastiklar mi bilemedim ama bu resmen bakarsan kedi gibi kivrilasim geliyor o koltuga.



Ordan burdan begenmisim

Topuklu ayakkabi giymeyi ne kadar ozledim bir bilseniz.


Girislerdeki yuvarlak sehpa/masa isini seviyorum. Uzerinde mutlaka ortanca evet. Bu arada balkonda ortancami az kalsin kurutuyordum ama sanirim kurtarmayi basardim.
Bu sene evlensem su asagidaki gibi birseyler isterdim sanirim. 

Sirt dekolteli elbiselere bayiliyorum. Sagdaki sapka benim icin Audrey sapkasi. Sanki bu modellerden artik yok gibi degil mi?
Su resimdeki lambayi begendim. Yoksa resmin gerisi camasir asmissin gibi karman corman duruyor. 

24 Ağustos 2013

Sanat

Muze ve galeri gezmeyi ozledim bir de. En son Stockholm Modern Sanat Muzesi'ni gezerken tansiyonum dusmustu. Simdi zaten bes dakikada bir oturma molasi vermeden zor yurudugum icin hic cesaret edmiyorum. Ama cok ozledim. 
Evde kendi kendime otururken muzik acma aliskanligimi kaybettim. Ben ki muziksiz duramazdim, evde kendi kendime dansederken ne yemekler yakmistim ama simdi, sadece simdi degil aslinda son yillarda kafam mi kaldirmiyor neden bilmiyorum aklima gelmiyor. Ale acinca hosuma gidiyor. Kardesim geldiginde ya da Omer ve Asli geldiginde guzeldi. Niye acaba?

Keyif

Soyle aksam uzeri bir kadeh birsey icip keyif yapmayi ozledim. Evet biliyorum arada icebilirim ama denedim ve hic keyif almadim. Psikolojik bir sey olsa gerek. Bir de yaklasik uc aydir falan canim nasil sigara istiyor anlatamam. Bir yili devirdim bu arada sigarasiz. 

Makyaj

Makyaji cok begendim. Benim sac ve goz rengim tam da boyle oldugundan deneyebilirum diye dusunuyorum ama ben bu kadar guzel degilim tabi de olsun benim de bir havam var kendimce :)

21 Ağustos 2013

Huzur

Pazar gunu Ale Lubek'e bebgimizin sepetini almaya gitmisti. Bu aralar usendigimden bir tost ve cayla gecirdigim kahvalti sonrasinda, kanepeye kurulup, cayimi yanima ali, perdeyi sonuna kaadr acip yagan yagmuru dinleyerek kitap okudum. Ale'nin isten eve gelisimi dort gozle bekliyorum, gun icinde bile ozluyorum onu evet ama yalniz kalmak oyle iyi geldi ki anlatamam. 
Ale planladigindan erken donunce resmen hayal kirikligi yasadim. Televizyon acmasa yine idare ederdim de...

19 Ağustos 2013

Detroit

Belki bilenleriniz vardir ama ben Detroit'in bir hayalet sehir oldugunu ilk defa duydum ve cok sasirdim. http://www.5harfliler.com/terkedilmisligin-pornosu/  bu yaziyi okurken bilgi sahibi oldum. Biraz daha kurcalayinca cok ilginc geldi ve aranizda benim gibi bilmeyenler varsa diye paylasayim istedim.
Terkedilmis sehirler benim icin de gercekten cok korkutucu ve huzun verici. Hayatim boyunca en cok korktugum filmlerden biridir 28 gun sonra. Korkunc olan zombilerden ziyade, yeryuzunde hic kimsenin kalmamis olmasi fikri. 28 Gun Sonra'yi izledigimden beri hala zaman zaman dusunurum, benim basima gelse ne yaparim diye. Eskiden Istanbul icin, simdi Bremen icin kendimi nerede guvende tutabilirim dusunceleri gelir aklima. Sacma oldugunu biliyorum ama simdi nerde okudugumu hatirlamiyorum biri daha yazmisyi zombi saldirisinda ne yaparim gibi seyler. Yalniz degilim :) 
Neyse daha fazla sacmaladan sadede geleyim. Terkedilmisligin pornosu aslinda tamamen terkedilmis sehirler uzerine. Detroit'i bunlardan farkli kilan ise asagidaki fotograflarda da goreceginiz uzere sehrin 1950'lerden beri herhangi bir buyuk felaket sonrasinda degil de yavas yavas nufusunun yariya inmesi ve bugun be hayalet sehirler birlikte yasamin devam etmesi. Bu yaz sehir resmi olarak da iflasini aciklamis zaten. Suc oraninin en yuksek oldugu sehirlerdenmis. Nufusu beyaz yakalilardan, universite ogrencilerinden vee cok fakir zencilerden olusmaktaymis. Beyaz yakalilar sehir disinda yasakrne, siyahlar genelde sehir merkezinde yasiyorlarmis. 100 dolara bile ev almak mumkunmus ama zaten tum sehir terkedilmis binlerce konut ve gokdelenle doluymus zaten. 
Cok acayip ya dusunsenize yikik dokuk bir gokdelenin yaninda baska bir gokdelende takim elbiseli insanlar calisiyor. Yuruyerek hic guvenli degil ama sehir merkezinde ayni zamanda inanilmaz bir gece hayati var. 

http://www.huffingtonpost.com/2013/07/27/detroit-is-not-dead-photos_n_3652645.html

http://www.forgottendetroit.com/

Bu linklerden de daha fazlasini gorebilirsiniz. 






18 Ağustos 2013

Online Kozmetik Alisverisi

Yeni kesfim www.feelunique.com az once ilk alisverisimi yaptim. Gelince sonucu size de haber veririm ama bloggerlardan okudugum herkesin pek memnun oldugu. Almanya'ya da Turkiye'ye de gonderim ucreti yok. Su anda da indirim var. Kozmetik sitesi bu arada ne ildugunu yazmamisim. Ustelik de pek cok degisik markayi da bulmak mumkun. Turkiye'de olan markalarsa oldukca ucuz. Almanya ile cok fiyat farki yok. 

16 Ağustos 2013

Dedikodu

Yazacaktik unuttum. Kim kime ne demis takip edemedim ama gordugum kafariyla koca koca insanlarin boyle aciklamalar yapmalarini biraz garipsedim. Hani okumus etmis parali insanlar neticede. Ama cok bilmedigim icin bos yere ayiplamayayim da ama ben Feryal Gulman kesin mutsuz ondan bu kadar kiyafete sarmis diye dusunuyordum. Kocasi yasli ya sex hayatlari bitmistir diyordum meger adam kadini aldatmis. Vallahi sok oldum. Hic gorundugu gibi degil isler demek ki. Yazmasam catlardim kusura bakmayin. 

15 Ağustos 2013

Gunaydin

Bugun benim dogumgunum :) hic bu kadar buyuk hissetmemistim kendimi. Ben oyle hissetmesem bile 34 yas koca kadin yasi ayol. 

10 Ağustos 2013

Basliksiz

Kardesımın gelısı ne kadar mutluluk verici ise gidisi de bir o kadar aci verici. 

05 Ağustos 2013

02 Ağustos 2013

9. Ay

Dun Almanya'ya tasinmanin tam tamina dokuzuncu ayiydi. Gerci bu surenin dort aya yakinini Turkiye'de gecirdigim gercegini yadsimamak lazim. Fakat dun blogum sayesinde tanistigim Deniz sayesinde tanidigim yeni insanlarla birlikte bir disarida kiz gecesi yaptik. Buraya tasinisimin dokuzuncu ayinda gece disari da ciktim kocami evde birakip. Mutluyum, gururluyum :)
Sanmayin tabi sabaha kadar alemlere aktik ama olsun vallahi cok guzeldi. Hamis halimle cok dayanamayip erken ayrilmak durumunda kaldim ama dedigim gibi bu bile yetti bana. Yeniden sosyallediyorum yasasin. Zaten Deniz sagolsun var ya sayesinde cok iyi vakit gecirmeye basladim Bremen'de. Alaturka bulmayin beni ama Allah ondan razi olsun. Ciddiyim. 
Bremen yaniyor bu arada. Hava biraz daha serin olsa daha da sosyal olacagim ama hakikaten disari adimimi atmak istemiyorum gunduzleri. Her yaz boyle degilmis. Hamile olmasaydim beni cok mutlu edecek bu hava su anda o kadar da mutlu etmiyor aslinda. Bu durumda umarim sonbahar da ilik gecer diyorum. Hatta kis da cok soguk olmasin luffen. 
Pazar gunu canim kardesim geliyor. Cok mutluyum, cok heyecanliyim.