30 Eylül 2012

Almanca sinavimdan

92 aldim sylemis miydim :) sabah Ale'mle Oldenburg'a ilk geldigim zamanlardabir kez gidip cok begendim Coffee Hause'da kahvalti ettik- Ayi gibi yedik ya yuh. Ondan sonra 1,5 saat bisikletle gezdim biraz eriteyim diye. Ise yarar mi bilmem yira gunlerdir Contessa kurabiyesi giyiyorum deli gibi. Buralarda noel zamani cika muthis lezzetli bir sey. Her gun bir kutu yiyorum. Kardesime aldigim kutuyu yedim, dun gece Ale Elif icin yeni bir kutu aldi gece gec vakit onu da yedim. Dun Bremen'e gittik. Yemek icin eski sehirde Catzen Cafe Restaurant diye bir yer bulduk. 2011'de sexy food odulu almis. Tabi ki foto cekmedim. Ama dekorasyonu muthis sevimliydi, ruhu olan mekanlardan. Yemegim inanilmaz lezzetliydi ki tabagimdaki herseyi bitirdim. Bir tek hindistancevizi palmiyesi yapragi oldugunu okudugum bir bitkiyi yemedim. Yine tum gce fealik gecirdim tabi. Ama isin guzeli her yere yuruyerek gidiyoruz.
Burda bisikletle gezdigim parkta yesil basli ordekler var. Yesil basli govel ordek olmalarindan supeleniyorum.
PArktan ciktiktan sonra baska bir park gordum k pek bir guzel gozukuyordu. Iyi ki biraz Almanca ogrenmisim, boylece o parkta bisiklet kullanmanin yasak oldugunu ogrendim. Hemen bisikletimi kilitleyip orda da kucuk bir yuruyus yaptim. Allah'im bu Alman bebeleri dayanilmy derecede sevimli oluyorlar. Bir gn bu dayanamayip sevicem birni ve tutuklanicam muhtemelen. O yuzden tutuyorum kendimi. Orda da yesil basli govel odekler vardi. Kafam cok dluydu bu arada. Yakin bir arkadasim ile bazi sorunlarimiz var bu sira. Bazen canim cok sikiliyor. Iste boyle dusuncelere dalmisken kirmizi isikta gece yazdim. Haliyle emen korna Alman amca cok sinirlendi dogal olarak. Ale'ye soylemedim ama cok moralim bozuldu ve cok kiro hissettim kendimi.
Bu arada Mugemmell'in blogunda gordum ve bu yaziyi cok begendim. Okumanizi tavsiye ederim.

28 Eylül 2012

Az once

yine yiyecek alisverisine ciktim. anam insan evde olunca bitmiyor bu yiyecek alisverisi. ustelik de ev yeni olunca, evde bir sey lmayinca. aaaa bir de baktim bugun pazar varmis yine. meger esas uretici pazari saece cuma gunleriymis. o sebepten bir acik renk bildigimiz patates bulamadim. yk linda yok bilmem ne koyu rnk hepsi. meger burada yetisenler buymus. linda olandan aldim bakalim. zaten pazar severim yine mest ldum geldim. ylda cok guzel ir cafe gordum. ama kocam hasta evde yatiyo die oturmadim. burdaki en bktan sey e biliyo musunuy, ki simdilik hissetmiyorum ama hic arkadasim yok burada. ama dedigim gibi simdilik koymuyor bir sey yaten daha temelli bile gelmedim ve bir haftadan uzun kalmadim. ir de cok guzel kiyafetler satan dukkanlar var. hani niye kimse yle guzel iyinmiyor anlamis degilim. hepsi tam preppy giyiniyorlar. kocam dahil. hepsi demiyeyim bizim almanci kilikli almalar da var avam otesi giyinen. Almanlarin giyim kusami uzerine ayri bir post yapacagim.

burda insanlar

spor yapmak haricinde sokaga asla esofman ile cikmiyorlar. cikanlara da cok kiro gozuyle bakiliyormus. O diil de her gun disari bir seyler almaya cikyorum farkli farkli zamanlarda, her seferinde uzerimi degistiriyorum ve havaya henuz alisamadigimdan her seferinde farkli kiyafet giyiyorum. bunu farkedecek kimse yok tabi ki ama ben kendime cok gulyorum. dun burda pazar bile buldum. buraa pazarlar normalden daha pahali biliyor musunuz? ciftciler kendi urunlerini etirdikleri icin ve insan emegi de cok pahali oldugu icin oyleymis.

Yine Almaya'dayim

Ama hala temelli gelemdim. Sali gunu donuyorum. Persembe aile birlesimi viyesi randevum var. Iki hafta kadar suruyormus gelmesi. Kardesimin dogumgununu de kutlar kicim kicim gelirim ben buraya artik temeli. Ay yeter duzenli hayati ozledim, bir evim olmasini ozledim. Gecen sefer geldigimde Ale'nin tek oda evinde nasil gecirecegiz 2 ayi derken hoop yeni bir ev bosalmis. Yeni evimiz loft modeli 4 oda bir salan ama esyali, sirket calisanlarinin zaman zaman kaldigi bir yer. Haliyle cook fazla temizlenmeye ihtiyaci var. Ale sozde temizlikci bulacak ama hala bulamadi. Ben de bekleyemedim acikcasi ve hayaimda ilk defa boyle buyuk temizlik yaptim. Aslinda henuz butun evi temizlemedim ama benim icin fazla derin bir temizlik yaptim. Biz carsinin merkezind eturuyoruy halyle yaknlada supermaret yok. drugstorelarda kazklana kaiklana temizlik malzemeleri aldim. Hatta ilk gun camasir suyu bulamadim. Ilk gun mutfagin temiyledigim her yerini kakilmis modunda temizedim. Ikinci gun banyoyu. Bir sise camair suyunu da bitirdim. Koltuklar kaldi ama onlari goum yemiyo valla bakicam bakalim. Temelli geldigimde girisim belki- Hayir zaten Alman kadinlara kakilmis modunda temizlik yaptiramamki basinda duyabilecegim bir Turk bulmam lazim. Bunun disinda genel olarak keyfim yerinde. Bisiklete biniyoru, yuruyus yapiyorum. Irem burdaydi is icin ama onunla fazla gorusemedik. Bazen kagidi plastik copune. platigi de kagita atiyorum ama alistim aslinda. Yemege benzer bir seyler yapmaya calisiyorum ama henuz cok malzemem yok. Alisveris Almanca'mi baya gelistirdim. Oyle iste.

18 Eylül 2012

Ben 7. Siniftayken


Buna cok benzeyen bir loaferim vardi. Nubuktu ve biraz daha acik renkti. Nerden aldigimi hatirlayamiyorum. Resmini bulursam koyarim bir gun. Unutamadigim ayakkabilarimdandi. Coook guzeldi ve cok rahatti. Bunu da biraz ona benzettim ama biraz. Bu da gerci adam gibi bir resim cekildiginde guzel duruyor.
Fulya'daki Beymen Seri Sonu'ndan aldim. Tod's.
Aklima ne geldi. Babamla Alexander'in ilk tanistigi zamanlarda Alexander babama ben Zeynep'i cok seviyorum demis. Babam da ben de Zeynep'i cok seviyorum demis :)))

Sabahlar uzak


Lost gibi bi sey iste. Elinden birakbilene helal. Haruki Murakami 1Q84 efenim.
Almanca sinavima girdim Cuma gunu. Bugun veya yarin gelecek sonuc. Oturma izni basvurusu icin randvu aldim bugun. En erken 4 Ekim. Yuh diyorum. Sinav gozlemlerim enteresandi. Bir ara paylasiciim. Almancilarla evlenen yurdum halkina cok gerizakali muamelesi yaomis olmaliyim ki hemen carpildim ups'e para yatirmayi unutmuun orda. Ay hic de gormedim valla. Goren vatsa tebrik ederim. Neyse uzun telefonlar neticesinde hallettik.
Babamla Edirne'ye gidiyorum. Bitmedi bavul yapma cilem. Haftaya yine Almanya'ya gidiyorum ama Ekim basi burdayim.

05 Eylül 2012

Oldenburg

Selam Millet, Almanca sinavimin ancak 14 Eylul'de mumkun olabilecegini ogrenince gecen Cuma Almanya'ya gelemeye karar verdim. Yarin yurda donuyorum. O sakil A1 sinavina da ne cok giren varmis ancak randevualabildim. Enteresan yani. Agustossonuydu bu arada randevu aldigimda. Neysem biz aslen Bremen'e tasinacagiz ama evimiz Aralik'ta teslim edileceginden Ale'nin ofisinin oldugu Oldenburg'tayiz. Burada tek odali bir apartman dairemiz var. Haftasonlari da Ale'nin Lingen'deki evine gidiyoruz. Orasimormal kocaman cok guzel bir ev. Iki ay boyle idare edecegiz artik. Evde interney yok, o olsa sorunum olmayacak aslinda. Neyse yaninda baglanir umarim. Ben de habire bir dondurmaciya gelip internete giriyorum. Ilk gun dondurmali ve cileklikoca bir wafflei mideye indirdim. Isteyenler instagramdan bakabilirler resmine :) buraya yukleyemiyorum. Dun de yarim paket toffie (nasil yaziliyodu bu) yimideye indirdim. Hep yuruyorum diye yerim sandim ama olmuyor, nein. Hem dikkat etmem hem de spor yapmam lazim. Dugunden once verdigim kilolarin hepsini geri aldim sanirim. Bu sabah bisikletimi aldik. Gecen cuma geldigimde once Lingen'e gittik. Cumartesi gunu Ale'nin arkadasinin bisikletini denedim. Back step break denen bi sey var pedali arkaya cevirince fren oluyor ve duruyor. Almanya'da cok yayginmis bu fakat ben hic alisik olmadigim icin beni bozdu acikcasi. Hem bisikletler buyuk hem de hic alisik olmadigim bi sey olunca embesile bagladim valla. Ale bakti alisir miyim falan diye de yolda bana donerken arabalara bak falan diyince cemkirdim ben bununla duramiyorum, dururken dusucem zannediyorum, pedal arkaya gitmedigi icin kalkarken sag pedal asagida oldugundan bisikleti geri geri tasiyip sag pedali kaldirmam lazim falan derken cemkirdim adama. O da anladi bana normal bisiklet almamiz gerektigini. Neyse pazartesi Oldenburg'ta Italyan oldugunu tahmin ettigim bir amcaya yari Almanca yari Ingilizce konusrak, ustelik yirmi euro da indirimkaparak bisiklet bu Dum. Ale de begenince dun aksam aldik bisikleti. Fakat Ale bana bisikletin yari fiyatinda bir kilit aldi ki horen sanir ki bu bisiklEtte gizli bir hazine var. Hayir bisikletim cok guzel ama ikinci el normal bir bisiklet. Neyse bu kilit ve sepetin takilmasi icin bisikletimi orada hiraktik. Bu sabah aldik. O vaki bu vakit ben gorgusuzler gibi bisklet tepesindeyim. Aman ne mutluyum anlatamam.heryerleri gezdim. Cok sahane. Aslinda benim deli gibi Almaca calismam lazim ama geldigimden beri sadece iki saat calistim :( Dun Ale beni bir arkadasiyla birlikte ogle yemegine gpturdu.boyle bir suru corbanin ana yemek gibi oldugu, sadece oglen hizmet veren ve organik gida sunan bir yer. Cok seker. Dun gece de en yakin arkadasinin ailesi ile bir Italyan restaurantina gittik.hayatimin en guzel mozarellasini yedim desem inanir misini? Ama hicbirinde foto cekemedim ay bu Turk bi sey gormemis mi demesinler diye. Biraz kasarlanayim ondan sonra cekmeye baslayacagim. Tek basimayken cekiyorum da baskalarinn yaninda kocami mahcup etmeyeyim diye cekmiyorum. Bu arada inanilmaz guzel dukkanlar kesfettom. Kirtasiye desem degil, mutsfak gerecleri desem degil, muji desem degil, hepsinden biraz ve fazlasi :) Yarin yurda donuyorum. Yarindan sonra ciddi anlamda calismam lazim ama.

03 Eylül 2012