Oldenburg

Selam Millet, Almanca sinavimin ancak 14 Eylul'de mumkun olabilecegini ogrenince gecen Cuma Almanya'ya gelemeye karar verdim. Yarin yurda donuyorum. O sakil A1 sinavina da ne cok giren varmis ancak randevualabildim. Enteresan yani. Agustossonuydu bu arada randevu aldigimda. Neysem biz aslen Bremen'e tasinacagiz ama evimiz Aralik'ta teslim edileceginden Ale'nin ofisinin oldugu Oldenburg'tayiz. Burada tek odali bir apartman dairemiz var. Haftasonlari da Ale'nin Lingen'deki evine gidiyoruz. Orasimormal kocaman cok guzel bir ev. Iki ay boyle idare edecegiz artik. Evde interney yok, o olsa sorunum olmayacak aslinda. Neyse yaninda baglanir umarim. Ben de habire bir dondurmaciya gelip internete giriyorum. Ilk gun dondurmali ve cileklikoca bir wafflei mideye indirdim. Isteyenler instagramdan bakabilirler resmine :) buraya yukleyemiyorum. Dun de yarim paket toffie (nasil yaziliyodu bu) yimideye indirdim. Hep yuruyorum diye yerim sandim ama olmuyor, nein. Hem dikkat etmem hem de spor yapmam lazim. Dugunden once verdigim kilolarin hepsini geri aldim sanirim. Bu sabah bisikletimi aldik. Gecen cuma geldigimde once Lingen'e gittik. Cumartesi gunu Ale'nin arkadasinin bisikletini denedim. Back step break denen bi sey var pedali arkaya cevirince fren oluyor ve duruyor. Almanya'da cok yayginmis bu fakat ben hic alisik olmadigim icin beni bozdu acikcasi. Hem bisikletler buyuk hem de hic alisik olmadigim bi sey olunca embesile bagladim valla. Ale bakti alisir miyim falan diye de yolda bana donerken arabalara bak falan diyince cemkirdim ben bununla duramiyorum, dururken dusucem zannediyorum, pedal arkaya gitmedigi icin kalkarken sag pedal asagida oldugundan bisikleti geri geri tasiyip sag pedali kaldirmam lazim falan derken cemkirdim adama. O da anladi bana normal bisiklet almamiz gerektigini. Neyse pazartesi Oldenburg'ta Italyan oldugunu tahmin ettigim bir amcaya yari Almanca yari Ingilizce konusrak, ustelik yirmi euro da indirimkaparak bisiklet bu Dum. Ale de begenince dun aksam aldik bisikleti. Fakat Ale bana bisikletin yari fiyatinda bir kilit aldi ki horen sanir ki bu bisiklEtte gizli bir hazine var. Hayir bisikletim cok guzel ama ikinci el normal bir bisiklet. Neyse bu kilit ve sepetin takilmasi icin bisikletimi orada hiraktik. Bu sabah aldik. O vaki bu vakit ben gorgusuzler gibi bisklet tepesindeyim. Aman ne mutluyum anlatamam.heryerleri gezdim. Cok sahane. Aslinda benim deli gibi Almaca calismam lazim ama geldigimden beri sadece iki saat calistim :( Dun Ale beni bir arkadasiyla birlikte ogle yemegine gpturdu.boyle bir suru corbanin ana yemek gibi oldugu, sadece oglen hizmet veren ve organik gida sunan bir yer. Cok seker. Dun gece de en yakin arkadasinin ailesi ile bir Italyan restaurantina gittik.hayatimin en guzel mozarellasini yedim desem inanir misini? Ama hicbirinde foto cekemedim ay bu Turk bi sey gormemis mi demesinler diye. Biraz kasarlanayim ondan sonra cekmeye baslayacagim. Tek basimayken cekiyorum da baskalarinn yaninda kocami mahcup etmeyeyim diye cekmiyorum. Bu arada inanilmaz guzel dukkanlar kesfettom. Kirtasiye desem degil, mutsfak gerecleri desem degil, muji desem degil, hepsinden biraz ve fazlasi :) Yarin yurda donuyorum. Yarindan sonra ciddi anlamda calismam lazim ama.

Yorumlar

Popüler Yayınlar