My Passion, Sailing

Yıllar var ki yelken yapmak için ölüyorum. Zamanı hiç bulamadım. Üniversitedeyken de paramı ayıramadım. Seneler sonra, yelken ve ben, kavuştuk. Tıpkı flamenco gibi, hiç denemediğim muhtemel hobim, beni haksız çıkarmadı. Yine onikiden vurmuştum. Hava muhalefeti, Tahir'in evlilik arifesinde olması, her haftasonu başka programlarımız olması sebebiyle bir süredir derslerimize devam edemiyoruz. Ama ne kadar özlediğimi anlatamam. Cevza'nın Dame de Sion grubundan gelen bir mail üzerine haberdar olduk AG Sailing'den. Piyasaya göre biraz pahalı geldi fiyatları ama değeceğini söylediler. Peki dedik gittik. Gerçekten değdi. Bir kere teknelerimiz Jeanneau marka ve yaklaşık 11 metre. Hocamız Barbaros on numara insan. Aktivite şahane. Denizin ortasındasın. Derse gitmeden önce yelken eldiveni almak gerekiyor. Marka Helly Hansen. Çok komik değil mi Selly Hansen gibi. Ben başlangıç olarak sadece eldiven aldım ki kendisi 72 liraydı. Cevza ayakkabı ve mont da almış. Beyaz altlı veya kauçuk altlı ayakkabı ideal teknenin beyaz kısımlarına zarar vermemes açısından. Ben Tiger'larımı aloke ettim bu işe. Dışarıda giymiyorum ki teknemiz kirlenmesin. Bugüne kadar çok soğuk havalarda çıkmadığımız için monta ihtiyacım olmadı ama sonbaharda almam gerekecek. Yine Helly Hansen tabi ki. Ben Kanyon'daki Intersport'tan aldım. Cevza caddede bir yerden almış ama ismini bilmiyorum.
Yelken öyle bir spor ki tekneye bindiğiniz anda gerçekten ama gerçekten bütün dünya karada kalıyor. Huzur, keyif, adrenalin ne ararsan var. Sadece bir gün çok rüzgarlı oldu. Onda da ilk defa tekne yan durduğunda küçük bir çığlık attım ve sonra hemen alıştım. Yalnız ben dümen kısmınd apek iyi değilim. Fakat yelken açma ve kapama olsun, tramola olsun favorilerim.
Herkese tavsiye ederim.
İlgilenenler için http://agsailing.com/ ayrıca detay bilgi için Burcu'ya mail atabilirsiniz. burcu@anygoes.com Benden de selam söyleyin ;)

Yorumlar

Popüler Yayınlar