Yoga, Almanca, Ingilizce ve Falan Filan

 Plank pozisyonunda dururken, kontrollü bir sekilde vücudumu mata indiriyorum ama üst gövdemi tamamen sermeden, yere uzanmış bir köpek gibi havaya kaldırıyorum. Bir ahenk icinde nefes alıp verirken, belli bir sirayla yaptigimize tüm bu hareketler, kalbime kan pompalayan damarlarda, ya da sinirlerde ya da ruhumun derinliklerinde bir yerlerde, bir seylerin akmasını sağlıyor ve düsünceler beynimde durmaksızın akmaya başlıyor ya da gözyaşları ya da ikisi birden. Önce düsünceler doluşuyor.

A.'nin doğumgünü gecesi, evin yanında cocuklardan gizli sigara iciyoruz. G. Singapur'dan tasinmis, tanışmak istiyordum, o da sigara icmeye geliyor. Aslinda Singapur'u merak ediyorum ama ağzımdan Ingilizce konuşuruz diye düşünmüştüm gibi anlamsız seyler cikiyor. Garip bir duraksama oldu, ama tam olarak ne oldu, ben neden böyle bir şey söyledim ve ne demek istedim.

Liby Page, Pouvoir 

Kuvvetle muhtemel anlaşılan, diger insanların Ingilizcesi'nin iyi olmadıgı ve o sebeple böyle bir şey söylediğim. Ama aslinda ilgisi yok. Aylardır bulamadigim cevap bugün asagi bakan köpek pozisyonunda beynime akıyor. Benim cogu Alman arkadaşım Ingilizce konuşuyor zaten. Mesele o degil, ben Alman arkadaşlarımla Ingilizce konuşmak istemiyorum zaten. Ama uzun süredir bir sıçrama yapamadım Almanca'da. Evet iyi konuşuyorum ama bir sıçramaya daha ihtiyacım var. Biraz daha iyi konuşmak istiyorum. Olmuyor. Illa anlamadigim, yanlış anladigim bir seyler var. Aslinda düşündüğünüz kadar gerizakli degilim fikri bile gelmiyor artık aklıma. O kadar olağan oldu bu gerizekaliliklar. Ingilizce konuşmanın olağan oldugu birileriyle konuşma ihtiyacı duyuyorum bazen. Ispanyol arkadasimla ya da Singapur'dan yeni gelmiş biriyle. Alman arkadaşlarımla degil. Onlarla Almanca konuşmaya devam etmek istiyorum. O gece olan da buydu sanirim, gerizekaliliktan yorulmuş bünyem bir mola istedi. Ingilizce konuşmak hayatinin olağanı olan biriyle iletişim kurma ihtiyacım bilincaltimin derinliklerinden fırladı. Ama kendini ifade edemedi. Bilmiyorum kalp kirdim mi? A.'ya bir özür borcum var mi? Yoga yaparken ona bunları açıklayan bir mail yazmaya karar veriyorum.

Sonra bu maili herkese atmaya karar veriyorum.

Yorumlar

Popüler Yayınlar