Yakarsa Dünyayi Kadinlar Yakar

2 Mayıs 2024, gece yarısına yakın. Yatağa girip aşağıdakileri yazdım. Perşembe gecesiydi. 

44 yasinda, bir cocuk annesi, evli bir kadinim. Cocuk dogurmadan önce 10  yıl kadar bir avukatın calışmak isteyebileceği en prestijli şirketlerde çalıştım. 

İşi bıraktıktan beş, anne olduktan üç yıl sonra üniversitede çalışmaya başladım. Kurumsal hayatı bıraktıktan 12 yıl, anne olduktan 10 yıl, akademik hayata başladıktn 7 yıl sonra, bir evi geçindirebilecek kadar çok para kazanabileceğim, kurumsal hayata geri dönebileceğim bir iş arıyorum. 

Yazdan beri iş arıyorum. İlk başta sadece Almanya dışından görüşme talebi aldım, çok değil ama kafi. Şimdi şimdi Almanya için görüşmeler yapmaya başladım. Ama uzun aradan sonra kimse orta yaşta, çalışmak için deliren bir kadına iş vermek istemiyor. Alışana kadar geçecek 2-3 aylık bir sabrı göze almaktansa, muhtemelen işe ayaklarını sürüyerek gelen hımbıl bir erkeği işe almayı tercih ediyorlar. Uzun vadede kadınlar kadar cesur olamayacak, kadınlar kadar sorumluluk alamayacak maço erkeklerle dolu ortalık. Bir dinozor kadar hantal sistemi değiştirmek çok uzun sürecek ama ben bir tuğla eklemek istiyorum. Aile sebebiyle işine ara vermiş kadınları da işe almayı zorunlu hale getirsin sistem. Eski yükümlüler, engelliler gibi. Almanya’da kadın çalıştığı iş yerine 3 yıl annelik izninden, hatta 3 çocuk için 9 yıl aradan sonra dönebiliyor, ama ya peki dönecek bir işi olmayan kadınlar? İyi eğitimli, zeki ama işine ara vermiş kadınları neden sisteme dahil edemiyorsunuz? Bakın biri sinir krizi geçirir, yakar patriyarkayı, görürsünüz. Benden söylemesi. 

Clementine Hunter, ‘The Wash’, Minneapolis Institute of Art 

6 Mayıs 2024, saat 16:43, Leipzig’e giden trendeyim bu satırları yazıyorum.

Cuma sabahı kalktım. Markete gidip sigara almakla, pilatese gitmek arasında yarım saat kadar bocaladıktan sonra pilatese gittim. Pilates yaparken ağladım. Çünkü sinirlerim bozulmuştu. Tam da bir önceki gece yazdığım gibi hissediyordum: çökük.

Cuma öğleden sonra, perşmebe günü görüştüm şirketle ikinci randevu için mesaj attı. Onlarla randevu kararlaştırırken bir headhunter mesaj attı ve Münster’deki bir hukuk müşaviri pozisyonu için randevu talep etti. Onunla da randevu ayarlarken Viesbek’te başka bir şirketteki hukuk müşaviri pozisyonundan da bahsetti. Pazartesi günü yani bugün üç iş için iki online görüşmem vardı yani. Biri de ikinci görüşme hatta. Ve şimdi trende başka bir görüşmeye gidiyorum. O da yarın sabah. Headhunterla olan görüşme Çarşamba’ya kaydı ama şirketlerden birine ben bir arkadaşım aracılığıyla başvurdum bile. Headhunter’a boşuna para vermesinler diye. 

Bu sabah ikinci görüşmeyi yaptığım şirket Berlin’de ve haftanın beş günü orda olmam gerekiyor. Haftasonları hariç uzaktan eş ve anne olmak üzereyim. Bu işin olabilirliği ortaya çıktığından beri, yani sabahtan beri karnıma yumruk yemiş gibiyim. Muhtemelen kızçem benden daha iyi kotaracak bu işi. Hayatım tamamen değişmek üzere.

9 Agustos 2024

Koca bir yaz gecti. Aslinda basladigim yer burasıydı. Istedigim gercekten bu muydu yoksa kendimi mi kandırıyordum, hepsi ve hiçbiri mi? Bilmiyorum. 2023 yazinda  tatil dönüsü evden calisabilecegim bir is görüşmesi yaptım. Hatta Isvec tatili dönüsüydü ve yolda benzilikte durmuştuk. Esim ve kizim dolaşmaya ciktirlar ve ben arabada konustum. Istenecek degil, razı gelinebilecek bir isti. Istemedim.

Ikinci is görüşmem Hamburg'taki bir Amerikan Headhunter şirketi icin havale bir ofiste, haftada iki gün Hamburg'ta üc kurusa B2B* satisti. Isteksizdim, sonra aklıma yattı, cünkü ofisin yeri güzeldi, ikinci görüşmede tamam ilgileniyorum dedim ama kiz bana harika bir feedback vererek "ilk görüşmede cok isteksizdin" yarim saat vardi bizi ikna edemedin dedi. Sagolsun bana feedback verdigi icin. Ilgili görünmek, sorular sormak önemli. Bu bilgi cepte, devam.

Isvicre'den bir hukuk müşavirliği pozisyonu icin görüştüm. En biraktigim pozisyon ve maaşın benzeri. Aaa demek ki hukukçu olarak da is bulabilirim. Iyi bir pozisyonum ve iyi bir gelirim de olabilirmiş. Ederimi bulur muyum acaba? Ama Zürih'e gitmem lazım. Lichtenstein'la ve Lüksemburg'la da görüşme yapıp sezonu kapadım. Evet benden belli ki hukukçu da olurmuş buralarda ama Almanya'da degil. Henüz.  Ekim'de derslerim başladı. Nisan'da devamke dedim ve yukarıda yazdigim tüm görüşmeler ve daha fazlası Nisan ve sonrasında ama özellikle Mayis'ta oldu. Yani Almanya'da da hukukçu olarak giderim olabileceğini gördüm. Sonra Haziran'da her şey durdu. 

Razı gelmek istemiyorum. Ama Almanya'da avukat olarak is bulmak imkansıza yakin. Tatile gidiyorum. Hiçbir şey düşünmedim, dinlendim, rahatladım, geldim hareketlilik yine başladı. Dönüşte görsütügüm harika islerden birinin, ikinci görüşmesine yilginca başladım, yine erkekler gelecegim hakkında karar verecek. Bu kadını sisteme geri sokalım mi yoksa sokmayalım mi?

* Business to Business


Yorumlar

Popüler Yayınlar