Güzide Fikirlerimden Bir Kuple

Sobremesa kelimesini ögrendim. Yemek bittikten sonra, masadan kalkmadan muhabbete devam demekmiş. Ne kadar da biz. Ne kadar da Akdeniz. Ispanyol'ca zaten. Bir gün bir yerim olursa adini koymalık.

Lalka da Polonya'ca oyuncak bebek anlamına gelen, evcil hayvana vermesi cok keyifli olabilecek bir kelime.

"Kuvvetli Bir Alkis"i izlemeye calistim ama olmadı. Akmadi, diyaloglar fazla SIKICI ve zorlama geldi. Varolussal orta sınıf sancilarimizi biz her gün çekiyoruz zaten bir de cok bilmiş, bizden daha kibirli Berkun Oya'nin anlatımına ihtiyacımız yok artık. Biraz da bi isin ucundan tutun, sistemi eleştirin, bize bir cikis yolu gösterin bir umut olun. Hep gömüyorsunuz da sistem de orta sinifin sırtından geciniyor iste. Biz olmasak Netflix izleyen de olmayacak zaten. Biraz da fakirleri, asalakları, mega zenginleri, sürekli bizi eleştiren kibirlileri eleştirin artık. Bizim sirtimizdan geçinp bizi eleştirenleri eleştirin biraz da artık. 

Kitap okumuyorum bu ara. Almanca kursu, sınav kağıtlari okuma falan derken her isim yarim kaldı. Arada, bir zamanlar okuduğum Tanrilar Okulu'nu dinliyorum. O zaman da cok beğenmemiştim. Hala beğenmiyorum. Yok yani kisisel gelişime kitabinin da iyisi var kötüsü var. Bu maalesef cok iyi degil.

Bugün bir seyi beğenmeme günüm sanirim :) Yok su anda mesela yanımda duran Inci Evine kahve fincanım cok güzel mesela. O da mint yesili, karşımda şöminem de benzer bir ton, bir raftaki Sabanci Müzesi'nden aldigim benzer tondaki vazom, solumda acmis lalelerim. Varolussal sancılı orta sınıf yasamimin güzellikleri. Basımı iyice sola çevirirsem bahçede kayınpederimden yadigar Bethoven heykelimiz, yanında soğuk Mart ayinin güzellikleri acmis tüm soğanlı çiçeklerim. Ben cok sansliyim bir bahçeli evim var. Elim topraga deniyor da çiçek ekiyor, sonra da bakip mutlu oluyorum. Ise gitmiş cok caalisan bir kocam var da, sabahlara yavaş baslayabiliyorum. Bunları olmayanlar nasıl basa ciksinlar varoluşsal sancılarıyla Berkun Efendi. Siz de onlara bir isik olsanız keske. 


Ama sosyalist biyikli Kubilay'in söyledikleri cok güzeldi dizide. Kendine bir amac edin de bilmiş bilmiş ebemizi seetme dışarda diye ama yüzlesemeyen adam da almayacak o mesajı zaten Berkun'um Oya'm sen mesajı alacaklara kullan yeteceğini de enerjini de. Yoksa cok severim seni sadece bu isini beğenmedim. Daha akici olaydı eminim beğenirdim de. Ama yine de denemeye devam tabi. Belki sen de bu dizilerle el yordamıyla cikisi bulmaya calisiyorsundur da ondan gösteremiyorsundur bize. Ahu'yum ben biraz 3. bölümdeki ondan bu atar sanirim.

Yorumlar

Popüler Yayınlar