Haftanin Tortusu

Gecen haftasonundaki Hamburg gezimizi yazmaya hala üşeniyorum. Pazar döndüğümde epey yorgundum. O yüzden haftam sakin gecti, fakat, Cuma itibariyle yine bir sürü programımız vardi. Cuma akşamı arkadaslarimiz yemeğe geldiler. Amanda Bravo'nun karnabaharını yaptım. Instagram hesaplarında tarif var, kesinlikle yapmanızı tavsiye ederim. Cocuklar icin de makarna ve cacık yaptım. Cok prosecco içmişim gece iyi uyuyamadım. 

Cumartesi sehrimizde asiri sağcı parti AFD aleyhine protesto yürüyüşü vardi. Biz de gittik tabi ki esim ve arkadaslarimizla, hatta o aksam evlerine gideceğimiz arkadaslarimizla da karsilastik alanda. Fakat cok soğuktu. O yüzden yürüyüsü tamamlamadan eve döndük. Ama öncesinde sıcak kakao ictik.

Bu haftasonu Almanya çapında tüm şehirlerde AFD karsiti gösteriler yapıldı. Yüzbinlerce insan sokaktaydı. Bir yandan sevindirici bir yandan bu topraklarda Nazi'lerin yeniden bir tehlike haline gelmiş olması gercekten sürreal. Fasizm geldi geliyor derken ensemize dayandı. 

Evde bir saat dinlendikten sonra arkadaslarimiza yemeğe gittik. Cok beyaz şarap ictik. Neyse ki komsuyuz eve yürüyerek döndük. Ama yine iyi uyuyamadım.

Baska bir komşumuz bugün öğleden sonra bize waffle yemeğe gelecekti, yemeğe gittiğimiz arkadaslarimizi da davet ettik. Bugün evde şömine önünde waffle ve pirasali kıymalı börek yedik. Pırasalı kıymalı börek cok güzel oluyormus arkadaslar, ilk defa yaptım ama herkese tavsiye ederim. 

Waffle yaparken yumurtanın beyazlarını ve sarisini ayiriyorum. en son tıraş köpüğü kıvamındaki beyazları diger tüm karisima ekliyorum. Bu sayede hem cok yumuşak hem de cok kabarık oluyorlar. 

Komsular olarak daha sik toplanalım diyerek ayrıldık. Malum dünya zor, biz de bir şey değiştiremiyoruz. Bari kendimiz gibi insanlarla daha cok birlikte olalım da dünyadan umudumuzu kesmeyelim. Biz sandigimizdan daha coguz. Makul ve mantıklı insanlar olarak, en azından varligimizla birbirimize destek ve mutluluk vermeye devam edelim. 

Haftasonu tam üc ekmek pişirdim. Cünkü önümüzdeki pazar arkadaşlarıma ekmek workshop'u yapacağım. Aylardır ekmek yapmadigim icin hamlamisim, biraz pratik yaptım. Hayat böyle iste bir haftasonu orospu turu burlesk show, öbüründe evde eksi maya ekmek. 


Bu kitabi kizima aldım, cok sevdi. 10 yas çocukları icin harika da bir doğumgünümü hediyesi ayni zamanda.


Bu canta aksesuvarini da Cuma akşamı gelen arkadaşım dikmiş bana hediye. Beyazini da Vera'ya. Bayildik.

Bu arada Yorgos Lanthimos'un Kutsal Geyigin Ölümü filmini izledim. Izlemesi zor bir film. Ari Aster gibi, Haneke gibi zor bir yönetmen zaten Lanthimos da. Insanin kurtulusu baskasını kurban etmekte degil de kendi yüklerinden kurtulmakta bana kalırsa. Adam kendini o kadar suclu hissetmese, o çocuğa asla o kadar güc vermemiş olurdu. 

Ayrıca Daniel Levy'nin Good Grief filmini izledim. Kendisini cok severim ama filmine cok bayılmadım ama yine de izlenir. 

Bu hafta cok az Paul Murray'in The Bee Sting kitabini okudum. Pek vaktim olmadı ama okuduğum kadarıyla sevdim. 

Yarin yeni hafta basliyor. Hepimiz icin güzel, verimli, nese dolu, bolluk ve bereket icinde gecsin insallah. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar