2024 Yili Icin Vizyon Panosu Hazirlamali miyiz?

Yılın son ayında olmamızdan mütevellit, sosyal medya camiası, sen de hayal panosu ben diyeyim vizyon panosu ile çalkalanıyor. Bu yıl, bu akile katılsam mi diye düşünmemek elbette mümkün degil. Sadece kızımla yapılan bir etkinlik olmaktan ziyade, gercekten derin bir düsünce, belki biraz meditasyon, bir mum yakıp icime bakma süreci, aslında yapmadigim bir şey degil de, bu fikir, icimden gecenleri sadece sözlere dökmek yerine bu kez görsellere dönüştürmek belki de biraz farklılık katmamı saglar.

Buna zaman ayırabilir miyim emin degilim, ama ola ki yaparsam, nasıl yapabilirim, neler yapabilirim diye biraz düsündüm, biraz araştırma yaptım ve bulduklarımı sizlerle de paylaşmak istedim.

Öncelikle, vizyon panosu nedir ve ne ise yarar?

Vizyon panosu, isteklerini, hayallerini, özlemlerini ve yaşam vizyonunu görselleştirmek ve somutlaştırmak için bir araçtır. Vizyon panon, hayallerini, hedeflerini ve vizyonlarını resimler, alıntılar, illüstrasyonlar, fotoğraflar ve metinlerle bir araya getirerek bir kolaj oluşturduğunda ortaya çıkar. Iddia odur ki, vizyon panosunun harika tarafı, net bir şekilde görselleştirilmiş vizyonların altında bilinçaltının, bir sonraki adımların neler olduğunu zaten bildiği ve bu vizyonlarla uyumlu bir şekilde hareket ettiğindir. Bu, şüphelerin çok daha az güce sahip olduğu ve hayallerine giden yolda seni destekleyecek insanları, anları ve olayları hayatına çektiğin anlamına gelir.

Vizyon panosu oluşturmanın amacı, kişinin içsel dünyasını dışa yansıtarak, hedeflerini somut bir şekilde görmesini sağlamaktır. Bu, sadece sözel olarak ifade edilen hedeflerin ötesine geçer ve görsel bir temsil ile kişinin bilinçli ve bilinçaltı düzeyde hedeflerine odaklanmasına yardımcı olur.

Hazırsanız, rehberimiz başlıyor.

1. Hedef Belirleme:

Kısa, orta ve uzun vadeli hedeflerinizi belirleyin. Hayalinizdeki yaşamı düşünerek bu hedefleri netleştirin ve bir kağıda yazın. Buradaki en ama en önemli nokta, büyük düşünmek, kendinize sınır koymamanizdır. Cesur olun ve kalbinizi çarptıran her şeyi cesurca yazın. Bir şeyin imkansız veya başarılı olamayacağını söyleyen içsel sesinizi dinlemeyin. Ne kadar büyük, o kadar iyidir.

Hedeflerinizi daha iyi anlamak için onları 10 yaşam alanına bölmeyi düşünebilirsiniz: Yaratıcılık, Para ve Finans, İş Tatmini, Aile ve Arkadaşlık, Sağlık ve Fitness, Ruhsal Yolculuk, İlişkiler ve Aşk, Yaşam Alanı ve Konut, Macera ve Boş Zaman, Toplumsal Katılım ve Anlam.

Ve dilerseniz bunlar icin zaman çerçevesi de belirleyebilirsiniz: Bir sonraki yıl, 3 yıl, 10 yıl ve 30 yıl için gerçekleştirmek istediğin hedefleri belirlemeniz iyi olacaktır.

2. Görsel Malzemeleri Toplama:

Dergilerden, kitaplardan, internetten veya kişisel fotoğraflarınızdan görsel malzemeler toplayın. Bu malzemeler, hedeflerinizi ve vizyonunuzu yansıtmalıdır.

Araştırma için ipucu: Dergiler ve pinterest gibi kaynaklar ilham verebilir ve uygun resimleri bulmanizda yardımcı olabilir. Ayrıca kendiniz de yaratıcı olup, alıntıları veya motive edici şeyleri yazabilir veya çizebilirsiniz de.

3. Düzenleme ve Kolaj Oluşturma:

Topladığınız malzemeleri kategorilere veya temalara göre düzenleyerek bir kolaj oluşturun. Bu, panonuza bir bütünlük ve akış kazandırır.

4. Panonuza Affirmasyonlar Ekleyin:

Hedeflerinizi destekleyen olumlu ifadeleri içeren affirmasyonları panonuza ekleyin. Bu, pozitif bir enerji sağlar.

5. Vizyon Panonuzu Oluşturun

Vizyon Panonu tasarlama konusunda yaratıcılığın önüne hiçbir sınırlama koymayin. Bir poster, ahşap levha, pano gibi bir şeyler kullanılabilir. Resimlerin yanı sıra diğer malzemeleri de kullanabilirsiniz. Resimleri birbirine bağlamak için yün iplikler ve pinler kullanabilir, parıltılı folyo ekleyebilir, ahşap ve alçı ile çalışabilir ve daha birçok şey yapabilirsiniz. Böylece yizyon panonuz gerçek bir sanat eserine dönüşür.

Dilerseniz dijital vizyon panosu da hazırlayabilirsiniz. Üstelik dijital vizyon panosu, ekran veya telefon arka planı olarak da kullanılabilir. Higher Self Home dijital pano hazırlamak icin uygun bir ortammış diye okudum ama henüz kendim denemedim. Fakat üyelik gerekiyormuş.

6. Görünür Bir Yere Yerleştirin:

Vizyon panonuzu her gün görebileceğiniz bir yerde konumlandırın. Bu, hedeflerinizi hatırlamanıza ve odaklanmanıza yardımcı olur.

7. Panonuzu Gözden Geçirin ve Güncelleyin:

Oluşturduğunuz vizyon panosunu düzenli olarak gözden geçirin. Hedefleriniz değişirse veya yeni hedefler belirlenirse, panonuzu güncelleyin.

8. Şükredin: 

Vizyon panonunuzun yanından her geçtiğinizde, bu vizyonunuz ve görselleştirilmiş hayalleriniz için şükretmeye başlayan.

2023 yil ben icin bol cesaret ve yüzleşmelerle doluydu. Savaslar, yükselen irkçilik vs canimi çok yaktı. Yeni yıl icin umuda, güzelliklere ihtiyacım var. O yüzden belki yaparım. Belki siz de yaparsınız ve belki de bu listeye de eklemeler yaparsınız. Fakat ne olursa olsun evren düsünceyi ve hareketi alkışlar. Bebek adımları da olsa, hayalleriniz icin harekete gecmek zorundasınız. Bununla ilgili cok güzel bir örnegim var. Belki hatirlayanlariniz vardır, doktora yapmaya ilk karar verdigimde, robot hukuku alanıyla ilgileniyordum ve kendi sehrim disinda üniversitelerden bazıları ile kontaktaydım. Yani doktora yapmak ve tekrar üretmek istiyordum. Bu sirada Almancami da geliştirmekte istedim ve kendi sehrimdeki üniversitede yogunlastirilmis kurslara katilimimin ancak ögrenci olursam mümkün oldugunu gördüm. E o zaman burda doktoraya başvurayım diye düsündüm. Söyle bir baktım EU hukuku hocasını bulayım diye düsündüm, yarin gideyim dedim, ki bir pazartesi günüydü. Sali sabah kalktım ve hukuk fakültesini buldum. Gördüğüm ilk EU hukuku tabelasını takip ettim. Sonradan öğrendiğime göre sadece haftada iki gün belirli saatlerde fakülteye gelen, simdi ki doktora hocam odasındaydı ve beni iceri cagirdi, randevusuz gitmeme ragmen, beni dinledikten sonra is ilanı icin mi buradasiniz dedi, hayır dedim. O zaman perşembe günü is görüşmeleri var, biri iptal etti 11:00'de gelin dedi. Burada sadece sans yoktu, benim emek emek calisarak oluşturduğum iyi bir cv var. Calisma niyeti var. Gerisini evren halletmiş iste bir sekilde. Tesadüf mü, mucize mi, adi önemli degil. Sadece niyet etmek yeterli degil. Sonuc olarak, evren hareketi alkışlar. Ayrıca, disiplin de motivasyonu donununda sallar. O totolar kalacak bu yil.

Vizyon panolu ya da vizyon panosuz, 2024 hayallerimizin de ötesinde güzel olsun. Isil isil parlayalım.

Not: Bütün görseller pinterest'ten.

Yorumlar

Popüler Yayınlar