2023 En'lerim

Bu yılın en özel ve unutulmaz anlarını ve favorileri....

Parfüm: Megamare Orto Parisi. Bu yıl, hangi ülkede olursam olayım, her ortamda bu parfümü soran en az bir kişi oldu. Ne zaman siksam mutlaka birilerinin soracagini biliyorum.

Saç Bakımı: Le Labo Hair Mask, saçlarımı gençlik günlerimdeki gibi parlak ve sağlıklı yaparak beni büyüleyen bir ürün oldu. Kokusu ise tam bir bonus!

Cilt Bakımı: Luvly yüz masajı ve yüz yogası app'i, cildimi 15 günde yeniden canlandırıp, meditasyon etkisiyle rahatlatan bir mucize. Bir de Drunk Elephant'in C vitaminli göz kremi.

Makyaj: Westmann Atelier, fondoteninden farlarına kadar her ürünüyle beni etkileyen bir marka oldu. Özellikle high lighteri favorim!

Moda: Xirene gömlekler ve Rag & Bone jean'ler, içinde kendimi güzel ve rahat hissettiğim en sevdiğim alışverişlerim oldu.

Tatiller: Güney Tirol'deki "La Dolce Vita" yılbaşı haftası, İsveç kırsalında doğayla bütünleşme anları, Corfu'nun turkuaz sularında yüzdüğüm sonbahar tatili ve kiz arkadaşlarımla sanki Ibiza'daymisim gibi eğlendiğim İstanbul seyahati en unutulmaz anılarım arasında.

Sergi: Zeyrek Cinili Hamamı'ndaki "Kalıntıların Sifasi" sergisi ruhuma cok iyi geldi. 

Kişisel Zafer: Hamburg seçimlerinde gece yarısı bodruma indirilen sandıkların eksik sayıldığını fark edip, kanun elimde, bir bodrum dolusu maco iktidar yanlısı adama karşı tek başıma mücadele ettiğim an, hayatımın en cesur anlarından biri oldu. Whats app grubundan destege cagirdiklarimdan biri sonradan bana "YSK başkanı sandim sizi" dedi. Cesaretimle yeniden kavuştuğumuz gecedir o gece. 

Bu yil korka korka da olsa 43 yaşında kaymayı ögrendim. Hala trainersiz lift kullanma ihtimalim yok ama olsun cesaretimi seveyim.

Yillar sonra panayırda, saçma sapan dönen aletlerden birine bindim. Bir ara korkudan ya bayıldım ya da gercekten akısına bırakıp baska bir korku eksiğimi astım. Her halükarda essiz bir deneyimdi.

Konser: Hamburg Elb Filarmoni'deki yeni yıl konseri, eşime aldığım noel hediyesiydi. İçimi dolduran müzik ve gülümsemelerle dolu bir anı. Anlatamacagim kadar güzeldi.

Üstelik bu kadar geniş bir köse koltuğuna denk geldim

Yemekle Dolu Bir Yıl: Lezzetli Anılar

2023, damak tadımı zenginleştiren bir yıl oldu. 

Semsa Denizsel'in Fava Tarifi: Bu yıl, Semsa Denizsel'in muazzam fava tarifiyle tanıştım. Yaptığım fava üzerine koyduğum kırmızı soğan turşusuyla birleşince, ortaya çıkan lezzet damağımda unutulmaz bir tat bıraktı. Bu basit ancak şahane kombinasyon, sofralarımın baş tacı oldu.

Güney İsveç'teki Uzak Doğulu Lokanta: Bir evin garajında işletilen bu Uzak Doğulu lokanta, uzun zamandır yediğim en lezzetli Asya yemeği oldu. 

Maastricht'teki Tapas Lokantası: Tesadüfen keşfettiğimiz Maastricht'teki tapas lokantasının, kalamarlarinin tadı damağımda hala canlı. 

Güney Tirol'deki OMA'nın Kaiserschmalz'ı: Kaldigimiz otelin sahiplerinin OMA'larının yaptığı Kaiserschmalz, Güney Tirol'deki kalmamızı unutulmaz kılan bir lezzetti. Aynı lokantanın gece yarısına doğru yaptığı "yat geber spagetti aioli"si, yeni yıl sabahı beyaz sosis ve bretzelli Bavyera kahvaltısı ile birlikte oyster ve şampanyalı kahvaltı su anda canimin istediği tek sey.

Hamburg'ta Cox Restaurant'in bu portakal aromalı profiterolünü de unutamadım 

Yillarin hayali bu yil gercek oldu ve eksi mayalı ekmek yaptim. 

Kokteyller: Hamburg'da Le Lion - Bar de Paris'te içtiğim fesleğenli kokteyl ve İstanbul'da keyifle içtiğim pul biberli passion fruit kokteylleri, bu yılın favori içecekleri oldu.

En cok Haya Molcho, Sinem ve Sanem'in enerjisini sevdim bu yil. Kardeşimin Montenegro'daki düğününde her sabah Arzu ve Sinem ne giymişler diye baktım. Ikisi de birbirinden tarzdi ama öyle Nisantasi kizi gibi degil normal insan tarzı. 

Yine nefis filmler izledim ama en cok Jim Jarmusch'unkileri sevdim. En cok Vera ve esimle Ted Lasso izlemeyi sevdim. Dizimin artık benimle yetişkin dizileri izlemesini cok sevdim ama Friends'i Almanca izlemesine biraz bozuluyorum. Ingilizce izleyeceğimiz günleri sabirsizlikla bekliyorum. 

Yili en cok Italya özlemi ile kapatıyorum. Su anda olmayi istediğim tek yer. 

2023, benim için, cüret ettigim, yüzlestigim, büyüdüğüm, cok aci çektiğim, sen kahkahalarla cok güldüğüm, kendimi en cok sevdiğim ve kolladigim, dört yıllık ilerleyememenin sebeplerini anladigim, bir adet devasa "a ha moment" yasadigim, son dört yilin yasar gibi yapmasının sonuna geldiğimizde, henüz hala cok heyecanlanamasam da gercekten yeniden yasamaya basladigim ve birçok unutulmaz anı biriktirdiğim özel bir yıl oldu. 2024 cok cok daha iyilerini güzellerini getirsin. Bolluk ve bereket icinde cesaretle parladigimiz bir yil olsun. Bu yil basardigimiz, yasadigimizi tekrar hissettiğimiz, ilerlediğimiz, potansiyelimizi kullandigimiz, ne istediğimizi bildigimiz, harekete geçtiğimiz bir yil olsun. 

Sizlerin bu yılki favorileri nelerdi?

PS: Söyle bir düsününce, aferin kiz gurur duydum bu yil seninle! <3

Yorumlar

Adsız dedi ki…
2cities1woman blogdan beri takip ediyorum sizi. Yine efsane bir liste yapmışsınız❤️Mutlu yıllar
Zeynep dedi ki…
Tesekkürler, size de mutlu yıllar <3

Popüler Yayınlar