Yeme Icme

Figen Ararat'in YouTube kanalını Obur Sicap Müge'cigim sayesinde keşfettim. Klasik Türk yemekleri tariflerinde hiç şaşmaz efsane sonuclar alirsiniz. Ben de barbunyami cidden yemelere doyamadım. Bu yazın benim icin favorilerinden biri de yine kendisinin kabak sıyırma tarifidir. Kabagın en hafif en leziz halidir desem abartmış olmam bence.
Hayaldi, gercek oldu. Isvec'te nefis bir ekmekçi bulduk. Sağolsun 14 yıllık eksi mayasını benimle paylaştı. Ben de ismini Irene koydum, bu yola bas koydum ve amatörce evde eksi mayalı ekmek yapmaya başladım. Su kadarini söyleyeyim, biliyorsunuz Almanya ekmekleri ile ünlüdür ve hakikaten de ekmekleri hem cok lezzetli hem de cok kalitelidir, bakin benim amatörümden sonra bile bir daha ekmek satin almak istemiyorsunuz. Üsenmesem de sürekli yapsam ama iki gün süren emek emek bir süreç bu. O yüzden şimdilik en fazla haftada bir defa.
Dogumgünümde yaptigimi kesmeyi unutmuşum ama yine de lezzetliydi. Bugün yaptigimi mesela dün form vermeden dolaba kaldırdım. Form vermeyi unuttuğum gibi tuz koymayi da unutmuşum. Ona ragmen lezzetli oldu. Cafe Fernando'nun tarifiyle gözü korkanlardandim ben. Korkmayin arkadaslar hatasıyla da güzel bir ekmek bu.


Bu da Isvec'ten getirdiğim yassı ekmeklerden. Kizim cok sevdiği icin getirmiştim. Ordayken bana dediler ki bu ekmek kuzey Isvec'lilerin ekmegi, dedim onlar göçmenin mi? Evet'miş cünkü cook uzun yıllar önce yörük olan babamin ailesi de yufka ekmek yapar. Taşınma kolayligi sebebiyle yassı ekmekler göçmen kültürlerin ürünüdür. Ve tam da bu sebeple baklava bizimdir, Yunanlıların degil.

Bu kadar ekmek demisken Semsa Denizsel'in fava tarifini kaç defa yapıp bayıla bayıla yedim anlatamam. Ama üzerine kirmizi soğanı lütfen tursu olarak koyun. O zaman iste efsane oluyor.
Bir de Isveç'te bir salatanın icinde görüp denediğim bir trik: sari pancar tursusu. yarim ay seklinde dogradigim parçaları marul salatama koyuyorum. Hafif eksi hafif tatlı bir güzel oluyor anlatamam. Almanya'da "goldene Betee" diye geciyor.

Yorumlar

Popüler Yayınlar