Yasamin Anlamini Yeniden Keşfetmek

Dün, günesin etrafında 44 üncü turumu tamamladım. ve gercekte istediğim seylerin, sandigimdan cok farklı oldugunu anlamak bu kadar uzun sürdü. 

Kizim kücükken, onun bakımında yardim alabilecegimiz, onu bir süreliğine baska birine emanet edebileceğimiz birini özlemle aradık. Annem veya bir bakici olsaydi, her seyin mükemmel olacagini düşünürdüm. Kizimi bırakıp esimle başlasa tatillere çıkabilirdim. Oysaki kizim büyüdükçe, bu sansimiz artmaya basladikca,  aslında her tatilimi onunla geçirmek istediğimi, onun büyümesine tanıklık etmenin, onu bizzat kendim büyütmenin ne büyük bir lüks oldugunu kavradım. Hele bu kadar hızlı büyürken, hala kucağımdan keyif alan bir cocuk olmasının tadını doyasıya çıkarmaya calisirken, aslında istediğim seyin yardim veya onu bırakmak degil, istediğim seyin, o olasiliga sahip olmak oldugunu fark ettim. 

Mary Cassatt, The Child’s Bath, 1893

Bugün geriye dönüp hangi zaman dilimini yeniden yasamak istediğimi sorsalar, tereddütsüz ailemle geçirdiğim lise yıllarıma ve kendi ailemi kurduğum ve kızıma hamile kaldigim zamana geri dönüp bugüne kadar yeniden yasamak isterdim. Kendimi hiç aile insani olarak tanımlamazdım oysa, ben sehir kiziydim ve Istanbul'daki  yıllarımdaki benim asil benliğim oldugunu düşünürdüm. Ancak, bu benliklerimi ayırmak gereksiz, hepsi benim parçalarım. Hepsi güzel yıllardı, ancak gercek mutluluğu ailemin huzurlu kollarında yani gencligimdeki çekirdek ailem ile bugünkü çekirdek ailemin huzurlu kollarinda yasamak isterdim. Yani aslında tam da su anda, tam da istediğim seyi yaşıyorum.

Bazen varoluşsal krizlere kapilirim, ne istediğimi bilmediğimi, hayat amacimi kaybettiğimi düşünürüm. Potansiyelimi gerçekleştiremediğimi ve bu dünyada iz bırakmadan kaybolacagimi düşünürüm. Ama aslında, böyle anlarda yani tam da su anda bu satırları yazarken, biliyorum ki, ben ne istediğimi cok iyi biliyorum. Su anda istediğim, kizimin hala kücükken yanında olabilmek. Okul sonrası etüd sonunda cikti bize. Yarin ortaokula basliyor canimin ici. Iki hafta icinde saatlerine karar vereceğiz ve ben sanirim saat 13:00'te okul bitince eve gelmesini, etüde kalmamasını ve ona hala öyle yemeği pişirmeyi istiyorum. Aslında her şey bu kadar basit.

Iyi ki dogmusum! Teşekkür ederim hayat!

For English

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Mutlu Yıllar Zeynep
İyiki dogmussun

Aslı(pommeler)
Zeynep dedi ki…
Cok tesekkürler Asli

Popüler Yayınlar