Woman at War - Film Tavsiye

Bugün kizim tenisteyken kendime bir güzellik yapip mubi'den bir film actim. Ayni isimde bir instagram dizisi paylastigi icin son zamanlarda insanlar, gayri ihtiyari elim ona gitti. Bu sabah cok erken uyandigimdan ilk yarim saatinde biraz uyuklamakla birlikte yarim saat sonra tüm dikkatimi kendisine verdim. Sizin de tahmin edeceginiz üzere güzel bir filmmis ki, uykumu acti. Film bir Izlanda filmi. Aaa Izlanda'da da yaz oluyormus, aa kadin corapsiz elbise giymis, acaba onlarin standardina göre mi yaz yoksa bizim standardimiza göre mi, aa suya da girdiler, gerci ben de bu yaz Isvec'te yüzdüm, bana bak sen tam da bir Kuzey'li olmus düsünceleri kafami bulandirsa da merak etmeyin filmi izledim. Ablamiz disardan koro sefi, müziyen görünümünde, iceriden saglam bir iklim aktivisti. Multi devletli enerji ve sanayi sirketlerine karsi tek kisilik mücadelesini izliyoruz. Yoga ögretmeni kardesi ile dünyada nasil fark yaratacagimiza dair tartismalari cok iyiydi. Mücadele mi etmeliyiz yoksa tatli su solcusu mu olmaliyiz minvalinde bir tartismaydi. Ukrayna ile ilgili detaylari beni aglatti, ki film 2018 yapimi yani aslinda bugün bildigimiz asil savas baslamamisti bile. Ablamiza eslik eden müzik triosu ise her seferinde yüzümü güldürdü. Yerel kiyafetli Ukrayna müzik grubu da eklenince tam senlikli oldu. Tatli iki detay olmus. Ayni müzisyenleri fark edenlerden biri olan turistimizse filme cok eglenceli yapmisti. Burdan sonrasi spoiler icerek, izlemek isteyenler sonra geri gelsin lütfen.
Filmin son sahnesine kadar ya bunlar da mücadeleyi övecekler saniyordum ama megersem öyle degilmis diye düsündügüm bir anda yine özüne döndü. Fakat mücadele icin siddet konusuna ben katilamiyorum. Evet biliyorum Aydinlanma Cagi'nin acilari olmasaydi Özgürlük, Kardeslik, Esitlik ortaya cikar miydi? Bir komunist arkdasim Gezi'de öldüren cocuklar icin dava icin normal minvalinde laflar edince cok büyük hayal kirikligina ugramistim. Biz sizi insancil biliyorduk ama kendi oglunun ölümüne dava icin diyemecekse bir kimse, baskalarinin cocuklari da icin de böyle konusmamali. Gerci kadin kimseye zarar vermedi ama sanat eserlerine atilan corbalara da, patlatilan elektrik hatlarina da, iyi bir amac icin bile olsa karsiyim. Ama yine de izlemeye kesinlikle deger, güzel bir film.

Yorumlar

Popüler Yayınlar