Turk Marketi

Bugun size aslinda irkcilik, milliyetcilik vs ile ilgili onemli meselelerde bir post yazacaktim fakat bugun beni cok heyecanlandiran baska bir konudan bahsedecegim size.
Bildiginiz uzere Bremen'de bir Allah'in kulunu tanimiyorum. Bana temizlikci bulan da ev sahibimizin esi. Kadini her gordugumde boynuna atliyorum resmen. Ama bana ilk sarilan oydu. Hem de daha evi tutmamistik bile. Boyle bir sicaklik yakaladik biz o kadinla ne bileyim. Konusurken birbirimizin elini tutuyoruz falan. Yok buna heycanlanmadim. Neyse ben boyle iyiyim Turk market lazim degil bana falan diyordum ama canim bir beyaz peynir cekiyor ki sormayin. Bir Edirne'li olarak peynir konusunda cok hassas ve seciciyimdir. Evimizde her daim en azindan 3 cesit peynir olmustur. Biz buyurken annemle babam arasinda gizli bir rekabet vardi: hanginin aldigi peyniri daha cok begenecegiz? Mumkun oldugunca ikisini de kirmamaya calisirdik ama varsa kisisel husumetlerimizin yansidigi haftalar da olurdu galiba.
Neyse benim burda surekli gittigim bir tuvalet var. Boyle bir cumle kurduguma inanamiyorum. Internetimiz baglanmadan once gittigim cafenin oldugu pasajda. Carsida ne zaman ihtiyacim olsa oraya gidiyorum. Temiz falan vs iste. Elif burdayken gittigimizde Turk bir amca vardi hani bizden para almamisti hatirladiniz mi? Iste dun yine o amcaya rastladim. Yine para almayacakti ama bu sefer zorla verdim. Neyse amcaya sordum nerde guzel peynir bulurum diye. Sagolsun bana gecmisini, ailesini, emekli maasini, Turkiye'deki mulklerini anlattiktan sonra Turk marketlerini de birer birer saydi. Hangi tramvayla nerelerden gidecegimi de soyledi. Anam meger burda simit sarayi bile varmis. Daha gecen hafta bildigin simit asermistim. Ay bir mutlu oldum ki anlatamam.
Neyse bugun kahvaltidan sonra "topladim kendimi" :) gittim. Zaten oralar Turk mahallesi gibi biseymis. Simit sarayi cakma saray bi kere onu soyleyeyim adi ayni sadece ama mukemmel olmasa da simit iste napalim. Yaninda bim vardi. O da cakma gibi ama bilemedim. Icerisi zaten turbanli dolu. Butun Ulker urunleri ve cesitli islamik isimli Almanci markalari ile doluydu. Neyse buradan cikip biraz daha ilerideki Unal Supermarnkt'a gittim. Tadim cekirdekleri cesit cesit Tadim markasi ile gorunce bi mutlu oldum zaten. Beyaz, sari leblebi derken, o carliston biber ve sivri biber gordum. O vakit baya bir costum amaaa o kucucuk salataliklari gordugum an var kiiii, alicam fistigi vurucam kirbaci diyen cocuga cok benzeyen cikoya bir siritisim vardiki tarifi mumkun degil. Yufka da aldim. Marmarabirlik zeytin aldim. Gazinin kasaribi aldim tost yapmak icin. Gerci gecen gun raklet peyniri aldim tost yapmak icin muhtemelen o daha iyidir ama bakalim. Deneyecegim. En kotu pesto sosu ve mozarella ike yapacagim tostumu. Tostsuz oldun mu be kadin demeyin. Sabah okula giderken pratik olacak. Hersabah musli yiyemem.
En cok peynis konusunda sıkıntı yasadim. Hepsi kapali. Anlamak mumkun degil. En sonunda Pinar'in kucuk bir tenekesini aldim. Bizim damak zevkimize en yakin olanin o olacagini dusundum. Begenmezsem pogaca yaparim artik.
Yarin sabah menemen yapicam. Cok heycanli :)
Ay bugun bir de cok sık bir napa palto buldum bugun. Hem sicak hem şık. Buna da ayrica sevindim. Artik kiz gibi gezebilecegim.
Ayrica mobile voib cok guzel ve ucuz birsey herkese tavsiye ederim. Bana bunu ogreten Volkan'dan Allah razi oldun. Turkiye'ye geldigimde 10 Euro koymustum. Bin kere babami, kardesimi vs ceptrn aradim hala 8 Euro'm var. Oyle iste.

Yorumlar

Popüler Yayınlar