Çok güzel bir hikaye

Şöyle bir kitap tanıtımı gelmiş. Çok beğendim hikayeyi o yüzden sizinle de paylaşmak istedim.
ÇAMLARIN KADİM MÜZİĞİ
Çabasız Çabanın Yolu
“Zen’de Zihin Birden Durur”

“Eski bir Hintli hikâyesi var:
Hindu cennetinde kalpataru denen bir ağaç vardır. “Dilek ağacı” demektir.
Tesadüfen bir gezginin yolu oraya düşer. Adam yorgundur, ağacın altına oturur.
Ve aç olduğu için, “Burada biri olsaydı, yiyecek isterdim. Fakat kimse görünmüyor”
diye düşünür.Yiyecek fikri zihninde göründüğü anda, yiyecek aniden belirir. Adam çok aç olduğu için bu konuyu düşünmez bile; hemen yer.
Sonra uykusunun geldiğini hisseder ve “Keşke şurada bir yatak olsaydı…”
diye düşünür ve yatak belirir.Fakat yatakta yatarken adamın içinde bir düşünce yükselir:         “Neler oluyor? Burada kimseyi görmüyorum. Yiyecek geldi, yatak geldi – belki hayaletler bana bir şeyler yapıyor!” Birden hayaletler belirir.
O zaman korkar ve “Şimdi beni öldürecekler!” diye düşünür.
Ve hayaletler onu öldürür.Hayatta kural aynıdır: Hayaletleri düşünürsen, ortaya çıkacakları kesindir.Düşündüğün şeyi göreceksin: Düşmanları düşünürsen onları yaratacaksın,dostları düşünürsen onlar belirecek. Seversen, dört bir yanında sevgi belirir; nefret edersen, nefret belirir. Düşünmeye devam ettiğin her şey belli bir kural tarafından yerine getirilecektir. Hiçbir şey düşünmezsen, o zaman sana hiçbir şey olmaz.”Osho, Zen deneyimini ani bir kavrayış ve daima etrafını kuşatan bir müziğin farkına varmak olarak tanımlar. “Kalbin, bütünün kalbiyle aynı ritimde atar.” Kitapta her bölüm Osho’nun bizi bilmediğimiz ama içimizde derin yankı bulan bir dünyaya götürmek için kullandığı bir Zen öyküsüyle başlar. Zen’in büyük mucizesi basit şeylerin olağanüstü bir şeye dönüşmesindedir.


İndirimli almak için:
www.owonline.com


Bu arada Cumadan beri spora verdim kendimi. Her tarafım tutuk durumda ama :( Deli gibi de yiyorum. Hem reglim yaklaştı hem de spordan sanırım. Ama iyiyim Allah'a şükür. Spor yaptığımdan Allah'tan kilo vermesem bile almıyorum da sanırım. Ya da belki almışımdır. Hiç bilmiyorum hiç. Tartım bozuk olunca tartılamıyorum da. 

Dün İstinyepark'taki Trio Kuaför'de (eskiden Bahçecik idi) Gonca isminde bir kız vardı. İnanılmaz güzel manikür yaptı bana. Tırnaklarımı öyle güzel törpüledi ki uzunmuş gibi durdu resmen.

Ay anlatacak bir sürü şeyim vardı unuttum hepsini yaw. Neyse kafamı toplayabilirsem sonra yazarım. Bugün nedense haftabaşıymış gibi geliyor, çabuk bitecek bu hafta oley. Hepinize iyi haftalar.

Yorumlar

Popüler Yayınlar