Dağlarına Bahar Gelmiş Memleketimin

diyeceğim ama memleketimde dağ yok. hani bilemedin tümsek. memleketime bahar gelmiş özetle.
Allah'ım bir sürü gerizekalı araba kullanıyor ben neden kullanamıyorum diye söylene söylene Ulusoy'un servisiyle iğrenç otogar yollarını tuttum. Sevgili arkadaşım Cansen Cosmopolitan'da çıkmış, gecikmeli de olsa hemen bir tane aldım.
Cosmopolitan'ın hediyesi Bay Belki isimli kitabı okuya okuya Edirne yolunu tuttum. Canı sıkılan bir amca benden Cosmopolitan'ı istedi okumak için. ay dedim olmaz. kesinlikle olmaz. içendekileri çabucak bir kafamdan geçirip tekrar olmaz olmaz hayır olamaaaz diye vermedim adama. Onun yerine çantamdaki Paul Auster'ın bir kitabını verdim. Neyse Edirne'ye varana kadar sakin sakin okudu Allah'tan.
Ben eve vardım ama o sakil chick lit Bay Belki sardı beni. Sabah 5'e kadar okuyup bitirdim.
Sabah 11'de biraz da annemin zoruyla uyandım. Sona kalan insan olarak tek başıma kahvaltımı ederken annem dedi ki "baban diyor ki bugün .....'ye gidelim". aa super olur dönüşte Yeniköy'de de yemek yeriz dedim. Hava da güneşli bir şen oldum anlatamam.
.....'in adını vermiyorum çünkü orası benim arazi almak istediğim bir köy. hep ayakkabı çanta alacak değilim ya şu fani dünyada benim de bir malım olsun değil mi?
Yeniköy ise Uzunköprü ve Havsa arasınd abir köy. Hani Misket'in sahibi Gülşen oralıydı hatırladınız mı? Şarabı meşhur. Etleri de güzel.
Neysem biz düştük yola. Keşan'da teyzem ve torununu da aldık düştük yola. Yılın ilk leyleğini gördüm. Ama oturuyordu :( Neyse en azından artık dilek tutup martipimi kolumdan çıkarabilirim.
Yolda sigara molası. Ay sevinçten çimenlerde koştum resmen. Temiz havayı soludum.
Çiğdem'im bu sana.
Beyaz çiğdemler açmış.

Mart ipini annemle teyzem de biliyormuş bu arada. Neyse mart ipimi bir çiğdeme bağlarkene dileğimi tuttum, üzerine de bir taş kapattım. Allah'ım inşallah olur.



Gördüğünüz köy Karlıköy. Babam bakkala gitmek için durduğunda araban inip bir sigara içtim. Dinginlik, yüzüme vuran güne, kuş ve horoz sesleri, sokakta oynayan çocuklar... nasıl iyi geldi anlatamam. koşturmaktan sigarayı bile arkasındna atlı kovalayan varmış gibi içen ben bir an sakinledim. sigaramı yavaş yavaş içtim. dinginliği dinledim ve içime çektim. çok iyi geldi azizim çok..

Yorumlar

Adsız dedi ki…
çok güzelmiş, teşekkürler canım :* / çiğdem

Popüler Yayınlar