Annemin Aşuresi

Bu satırları annemle birlikte yazıyoruz :) Biz geleceğiz diye bize sürpriz aşure yapmış. Üzerine de şahane narlar ayıklamış.
Şimdi annem bize tarifini anlatsın bakalım nasıl yapmış aşureyi?
"Malzemeleri:
1 bardak aşurelik buğday
yarım bardak pirinç
1 bardak nohut
1 bardak kuru fasülye
750 gr şeker
10 tane kuru kayısı
7 tane kuru incir
1 çay bardğı kuru üzüm
1 kahve fincanı kuş üzümü
1 portakal kabuğu rendesi
1 tane elma
1 çay bardağı yer fıstığı
Üzerini süslmek için;
ceviz
nar
tarçın
badem
kuş üzümü
YAPILIŞI:
Buğday ve pirinci güzelce yıkayıp suyla ıslatıp 7-8 saat beklettim.
Daha sonra suyunu süzüp tekrar 10 bardak su koyup haşladım. piştikten sonra ocağı kapattım.
fasulye ve nohutu da ıslatıp bütün gece beklettim.
sabah kalktığımda fasulye ve nohutu ayrı ayrı haşladım."
Zeynep: neden ayrı ayrı haşladın?
"biri çabuk pişiyor, nohut çabuk pişmiyor ki.
akşamdan pişirmiş olduğum buğday ve pirincin içine bir miktar daha su ilave edip tekrar kaynattım.
pişen nohut ve fasulyeyi ilave ettim.
Sıcak su ile yıkadığım kuru kayısı, incirleri küçül küçük doğradım. bir portakal kabuğunu rendeledim.
Bir elmayı küçük küçük doğradım.
kuş üzümü ve kuru üzümleri sıcak su ile yıkadım.
fıstıkları yıkadım.
incir hariç hepsini ilave ettim.
bir bardak süt kattım. bak onu unuttuk. bir bardak da süt vardı malzemelerde.
en son şekeri ve incirleri ilave ettim. incirler aşureyi karartmasın diye en son ilave ettim.
bir taşımkaynatıp söndürdüm.
kaselere koyup üzerini süsledim.
aşuremiz yemeğe hazır. afiyet olsun."
Annemin ağzından aynen yazıyorum. Anne seni ben yerim. Bu arada hergün bize bir tabak aşure yedimeye çalıştığını da hatırlatmalıyım. Az önce diyor ki dün yemediniz. Nasıl kilo vericem ben böyle?

Yorumlar

Popüler Yayınlar