20 Aralık 2009

Tantitoni Sihirli Kek

Markafoniden tantitoni'nin slikon kek kalıplarından almıştım. Cuma günü ulştılar sonunda. markafonin tek problemi siparişleri geç ulaştırıyor olması. Kalıplardan iki tanesini hemen cuma akşamı denedim. kalıpların üzerinde verilen tarifi havuç eksik olmakla birlikte yaptım.
3 yumurtayı çırptım önce. benim mikserim olmadığından (bugüne kadar ihtiyaç duymamıştım çünkü ama artık almalıyım sanırım) el blenderıyla da anı işi görebildim. aklınızda olsun yani.
sonra 1 su bardağı şeker, 1 su bardağı süt, 1 su bardağı sıvı yağ ilave ederek bayaaa bi çırptım. köpük köpük oldu artık çırpılmaktan. 2,5 su bardağı unu leyerek koydum. birinci bardaktan sonra normal un bitti ben de doygun un koydum gerisi için. yalnız onu elerken kepekler hep ayrıldı. doygun un elemek için pek ideal değil sanırım. ama sağlıklı. elemezsek de bi şey olmaz sonuçta.
1 orta boy rendelenmş havuç (ben koymadım)
2 çay bardağı tarçın (ay ben bunu 1 görmüşüm şimdi farkediyorum, neyse 1 koyunca da güzel oldu sonuçta)
kabartma tozu
vanilya
isteğe göre ceviz
180 derece ısıtılmış fırında 25-30 kadar pişirdim. sonuç aşağıda.
öncelikle deneme amaçlı farklı ölçülerde doldurdum kalıbı. tavsiyem ağzına kadar doldurun.




yanda da elifle çocukluk fotoğrafımız çıkmış çok komik.
sonuç olarak annem slikonlu kalıbın zararlı olduğunu söyledi. zaten temizlemesi de zahmetli. slikon kalıp almayın yanı bence.

Hiç yorum yok: