Bir Değil Bin Düğün Hikayesi

Ayça'yla tam olarak nerede tanıştım bilmiyorum. Ama Zeynuşka'dan hep duyardım, ilkokul arkadaşım Ayça..... ile başlayan cümleler. Sonra Zeynuşka'nın sanatsal fotoğraflarını gördüğümde Ayça'yı daha bir hafızama kazıdım. Zeynuşka'nın ilkokul arkadaşı Ayça güzel fotoğraflar çekiyor.
Sonra bir gün bir arkadaşım düğün fotoğrafçısı ararken Ayça'nın fotoğraflarını görüp, bir de üstelik o fotoğrafların içinde beni görünce Ayça'yı bana sordu. Ben de o zaman Ayça'ya ilgili Zeyno'dan daha detay bilgi aldım sizlerle de paylaşabilmek için. ve gördüm ki Ayça güzel fotoğraf çeken bir insandan daha fazlası imiş. Meğer başka ne maharetleri varmış. Meğer bizim gibi kurumsal hayattan kurtulup hayallerinin peşinden koşma isteğiyle plazalarda hapsolup kalmamış, büyük cesaret göstererek bu yola baş koymuş. Size Ayça'yı takdim edeyim. İhtiyacınız olursa onu nerede bulabileceğinizi biliyorsunuz artık.

Ayça, 1980 İstanbul doğumlu. Esnaf bir baba ve bankacı bir annenin ilk çocuğu. Güzel sanatlara çocukluğundan bu yana olan ilgisi, ailesini pek ilgisini çekmemiş haliyle. Ya devlet memuru ya da bankacı olması istenmiş. Bu baskılara dayanamayarak 8 yıl gönülsüz olarak bankacılık yapmış da gerçekten. Dile kolay 8 yıl. Bu zaman zarfında hep kendi ürettiği, tasarımını yapacağı işler hayal etmiş. Boş da durmamış, yazmış-çizmiş, tasarımlarla, fotoğrafla ilgilenmeye devam etmiş. Hatta bir grup kurup, arkadaşlarla kiraladığı stüdyoda şarkılar bile söylemiş. Eşiyle Ankara'da bir fotoğraf gezisinde tanıştıktan sonra evlenmeye karar vermişler. Farketmiş ki yapmak istediği her konuda ona destek olmak için sabırsızlanan bir eşe sahip. Farketmiş ki hayattan beklentileri, istekleri aynı. Evlenip Ankara’ya taşındıktan sonra alışkın olduğu gibi her ay düzenli maaş alacağı bir iş aramış. Oldukça zor günler geçirmiş tabii. Sonunda evden çalışmaya karar vererek onu mutlu eden, insanların mutlu günlerinin fotoğraflarını çekeceği ve en önemlisi kendi işi olacağı mesleği yapmaya karar vermiş. Düğün Hikayesi eşinin uzun süredir planladığı bir işmiş. ve Ayça bu hayali gerçeğe çevirmiş...

Bu nasıl bir hikaye derseniz kısaca; Gelin ile bir fotoğrafçı, damat ile bir fotoğrafçı onların en stresli günlerinde sabahtan akşama kadar hiç farkettirmeden fotoğraflarını çekiyor. Bütün gün bir nedime ve sağdıç gibi pek çok işle ilgileniyor. Bu iki kişi Ayça ve Sehat Karaoğlan :) Evet işi eşi ile birlikte yürütüyor. Aynı zamanda Türkiye'nin çeşitli illerinde çalıştıkları fotoğrafçı arkadaşları da var.

Düğün Hikayesi işleri biraz dönemsel olduğu için ve boş durmaya alışık olmadığı için 2009 yılının başında kendini el işlerine vermiş Ayça. Hayatımda yapamam dediği pek çok şeyi yapmaya başlamış. Ne iyi de yapmış. Bunları da satmak için kendine online bir dükkan açmış. Bu dükkan http://icha.etsy.com/. Burada Ayça'ya ait bazı tasarımları bulabilirsiniz. Uluslararası bir site olduğu ve biz Türkler her yerde olduğumuz için sitedeki Türklerin çok desteğini görmüş.

Bir gruba üye olmuş, adı Isot Turkish Team. Arkadaşların ısrarları ile bir dükkan daha açarak fotoğraflarını da satışa sunmuş. Aynı zamanda ürünlerinin fotoğraflarını çeken ve istedikleri etkiyi yaratamayan satıcıların fotoğraflarını da düzenlemeye başlamış. Bu dükkanıma da http://ichaphotography.etsy.com/ ulaşabilirsiniz.

Fotoğraf Sanatı Kurumu'nda (FSK) Göker Müftüoğlu'ndan fotoğraf dersleri almış. İstanbul'da 2 fotoğraf gösterisi düzenlemiş ve pek çok insanı bir araya getirerek, fotoğraflarını sergilemelerini sağlamış. Elbette kendi fotoğraflarını da bu gösterilerde sergilemiş. 2008 yılında, FSK'nın desteklediği Özel Çocuklar ile ilgili bir fotoğraf projesinde yer almış. 2 yıldır devam etmekte olan, eşiyle birlikte hazırladıkları "Tren" projeleri de var. 5. Ankara Fotoğraf Sanatı Günlerinde (18-26 Aralık 2009) aktif olarak dernek adına görev alacak ayrıca.
Kısacası boş durmayı sevmeyen, yeni şeyler üretmeyi ve insanlarla paylaşmayı çok seven Ayça'nın günlük yaptıklarımı takip etmek için http://aycanindukkani.blogspot.com/


Not: Keko keko düğün fotolarından siz de çok sıkıldıysanız artık Ayça'yı arayın derim ben size. Üstelik o gün hep ikinci plana atılan damatlarla da onu anlayabilecek birinin ilgilenmesi ve onun da fotoğraflanıyor olması çok hoş değil mi...
Not 2: Ayça hayatıma girmek için çok geç kaldın var ya. Tüm kız arkadaşlarım evlendi nerdeyse ikinci tura dönecekler. İnşallah benimkileri, İrem'inkileri, Selin'inkileri, Pelin'inkileri, Günseli'ninkileri, Hülya'nın ve Selma Ablanınkileri, Ayşe'ninkileri, kardeşim ve onun arkadaşlarınınkileri çekersin. Kaç kişi kalmışız şunun şurasında görüyo musun?

Yorumlar

evihan dedi ki…
cok tebriklerr...ne guzel bir yazi olmusss:-)

Kris
Ayca Karaoglan dedi ki…
Nasıl teşekkür edeceğimi bilemedim :) İnanılmaz tatlı bir yazı olmuş, ellerine sağlık! Çoooooookkkkk teşekkürleeeerrr :)

Ayça
Zeynep dedi ki…
Ben teşekkür ederim bu güzel övgüleriniz için.
Ayça'cım işler güzel olunca ne yazsak az kalıyor bence.
IKABAGS dedi ki…
Ayca ya bakinca insanin yeniden evlenesi geliyor desem :)
Yuregine saglik Aycacim , ve bir dostun arkadasin yureginden diline kalemine dokulen guzel sozler iste boyle mutlu eder insani !
Sevgiler
Feyza
Serhat dedi ki…
Çok cici bir yazı, Ayça seni seviyoruz ailecek (Cipsi ve Ben) :)
turuncugezegen dedi ki…
Bu kadar olur... geçenlerde tesadüfen webde görmüştüm işlerini ve helal olsun demiştim fotoğraflar için Ayça'ya.. dünya ne küçük, senin arkadaşınmış meğer..

Pınar'a hemen haber veriyorum.. Nişan geçen haftaydı, düğün 30 ya da 31 Ocak'ta.. Canımın çok çok güzel bir hikayesi olsun..
zeynep copur dedi ki…
o cantadan istiyorum allayim yarippim

ruyamda sayiklicam,

hakan sasiracak gecenin bi yarisi "o canta, o cantaaa" diye bagiricam :))))
inci dedi ki…
Aycacim--
Dugun fotograflarin superler, cok degisikler. Bu akim yakinda TR'de de tutacak sayenizde. Studyoda cekilmis robot resimlerden daha enerjikler.
Iyi islerinden haberdar et bizi her zaman!
Optum!
Ayca Karaoglan dedi ki…
Sevgili turuncu gezegen, çok çok teşekkürler. Güzel bir tesadüf oldu Zeyneplerin sayesinde :)

Zenushka, senindir :) Aynı boyutta mı istiyorsun?

Sevgili İnci, çok teşekkür ederim. Çok fotoğraf inceliyoruz ve kendi tarzımızı oturtmaya çalışıyoruz. Yeni işleri her zaman www.dugunhikayesi.com adresinden yayınlamaya çalışıyorum.

Facebook grubumuzdan da takip edebilirsin: http://www.facebook.com/profile.php?success=1&id=1426973026#/group.php?gid=125467919618

Herkese iyi akşamlar

Zeynepler tekrar teşekkürler, öpüyorum ikinizi de :)
dilek&levent dedi ki…
ayca iyiki varsın gibi basit ve genelleşmiş bir cümle kullanmak istemiyordum ama her yol oraya cıkıyor:) bizi böyle güzel yansıttıgın için sana çok teşekkür ederim cipsi ve serhat gibi bizde seni seviyoruz (dilek&levent)

Popüler Yayınlar