Peynirli Kurabiye

eveeeeeet... Pamuk'un yani annemin spesiyallerinden. Bakmayın peynirli dediğime. Tatlı kurabiye bu. Malzemeleri veriyorum yazın.
Krema İçin:
250 gr lor (ekşimik)
1 su bardağı toz şeker
Hamur İçin:
1 yumurta
yarım su bardağı yoğurt
1 paket eritilmiş margarin
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
yarım kg un
yarım su bardağı toz şeker
fırın 175 derece olacak 20-25 dk pişecek
Yukarıda görmüş olduğunuz lor annem tarafından önceden hazırlanmış. yarım kavanoz süte yarım limon katarak kaynatmış. Süzünce yukarıdaki loru elde etmiş. İkinci resimdekiler de benim moleskine defterm ve o sırada okuduğum kitabım.
Öncelikle lor ve şekeri bir mikser yardımıyla çırpıp krema kıvamına getiriyorsunuz. bkz aşağıdaki resim. Sonra bırakın kenara ve hamura geçin.Sonra hamur için gerekli malzemeleri yoğurun. Unu, vanilyayı ve kabartma tozunu eleyerek ekelyin pls. Yoğurun yoğurun. Üşenmeyin. Ne kadar yoğurursanız o kadar güzel olur. Evet bu yoğuran benim. Eldivenle daha hijenik buluyorum. Ve de daha rahat.
Sonra ceviz büyüklüğünde hamur parçalarını yassı hale getirip içerisine kremaları koyup kapatın. ve yağlanmış tepsiye dizin.

Belirttiğim şekilde pişirdikten sonra üzerine pudra şekeri serpin.

Afiyet ossuuuuun.

Yorumlar

dora maar dedi ki…
ben yedim, çok lezzetliydi:)
en kısa zamanda da yapmayı deneyeceğim.

Popüler Yayınlar