Flamenko

"Eskilerden" başlıklı yazımın üzerinden çok zaman geçti. Değiştim dedim ya, iş rutinim de değişti. Bu yıl ilk defa hobilerime zaman ayırabilmeye başladım. Uzun süreden beri flamenko yapmak istiyordum. Oldum olası bir İspanyolca, latin kültürü, Güney Amerika, tango, Küba, flamenko vs merakım vardı. Kardeşimin arkadaşlarının gittiği Flamenko Evi'nden Melek Yel'in iletişim bilgilerini almıştım ve aklıma estikçe kuslar hakkında bilgi almaya çalışırdım ama iş çıkış saatlerim sebebiyle bir türlü gidemezdim. Hem iş çıkış saatlerimin insani saatlere dönmesi, hem yeni bitirmiş olduğum art of living gazıyla tekrar flamenkoya başlamayı düşünmeye başladım ki bir aralık günüydü, Melek Yel'den bir e-posta aldım. Ocak ayı kurslarının başladığını haber veriyordu. a ha dedim evren önüme sundu :) neyse efenim ben 5 Ocak 2009'da Flamenko Evi'nde flamenko kursuna başladım. Yeni başlayanalar olarak "Sevillanas" ile başladık. Meğer ben bu dansı senelerce boşuna istememişim. Başka bir hobi değil bu olmalıymış benim hobim, bu kadar çok isterken varmış bilinçaltımın bir bildiği. Müziklerin güzel olmasından başka hem keyif alıyorsunuz, hem spor yapmuş oluyorsunuz hem de biraz kadın olmayı öğreniyorsunuz.
Şöyle ki, ilk başladığım gün eşofman, t-shirt ve az topulu bir ayakkabı ile gittim. Hocamız başlangıçta sıradan gelmişti. Ne zaman ki üzerini değiştirip geldi ve dansetmeye başladı, başka bir şeye döndü. Bir ona baktık bir kendimize. Bu kadınsa biz neyiz, biz kadınsak bu ne diye. Spor kıyafete hiç ama hiç yakışmayan bir dans. Ertesi hafta tayt ve t-shirtle gittik ama yine olmadı. Flamenco etekleri özel olarak diktirildiği için ve 80-90TL'den başladığı için ve de devam edip edemeyeceğimizden emin olamadığımız için , İstiklal Caddesinin aşağılarındaki Hint kıyafetleri satan dükkandan ucuzundan uzun siyah etek aldık. Bel lastigi cok sıkıyor üstten yağlarınız çıkıyor çok depresif bir görüntü tavsiye etmiyorum yani. Herneyse etek ve askılı t-shirt giyip giderseniz hem kendinizi daha iyi ve güzel hissedersiniz hem de dans kendini daha çok gösterir. Bir de bu dans ile birlikte çok daha dik durmaya başladığımı da belirtmeliyim.
Sevgili siyah kaplı Moleskin defterime 6 Ocak 2009'da demişim ki: "Dün akşam flamencoya başladım. Dünyanın en zevkli aktivitelerinden biri olduğunu söyleyebilirim. Umarım bu şevkim ve azmim uzun süre devam eder. Üstelik de insanı oldukça zorlayan bir aktivite. Dün kol kaslarım yandı resmen. O kadar esnek, estetik, feminen ve kıvrak olacağım günleri iple çekiyorum. Umarım olabilirim." 13 Ocak 2009'da ise şöyle yazmışım: "Dün akşam ikinci kez flamencoya gittim. bu sefer daha fazla zorlandım. Ben bu sefer tayt ve uzun bol t shit giymiştim. feminenlik başlıyor. o t shirtle iğrenç hissettim kendimi. bir dahaki sefere daha estetik giyineceğim. 20 Ocak 2009'da ise: "Dün akşamki flamenco çok güzel geçti bu arada. askılı t shit giymeye başladığımdan mı yoksa yapabilmeye başladığımdan mı bilmiyorum pek bir memnun kaldık. umarım bu aynı heyecan ve coşkuyla uzun süre devam ederiz."
Mayıs ayına kadar gayet guzel devam ettim fakat Temmuz'daki gösteri günü Londra'da olacağım, gösteri sebebiyle ders saatlerinin haftasonuna alınması ve hastasonlarımı annemle geçirmem sebebiyle ara verdim. Şimdi yarım bırakanlar için yazın 1,5 aylık telafi dersleri başlattılar. Yeni başlayanlar için de dersler var tabii. şimdi sevillanastan kaldığım yerden devam edeceğim önümüzdeki çarşambadan itibaren. Bu bittikten sonra da yeni danslarla inşallah. Tangos'un müzkleri süper bu arada. Tangosa başlamak için sabırsızlanıyorum.

Flamenco ayakkabılarını nerden alabileceğinizi de yazacağım ama Flamenko Evi ve Melek Yel iletişim bilgilerini ve detaylarını aşağıda bulabilirsiniz.

Eğer ilginiz varsa şiddetle tavsiye ederim.

http://www.flamenkoevi.com/
Aznavur Pasajı Kat: 8
tel: 0 212 251 97 97 - 249 16 16
Melek Yel mobil telefon: 0 532 466 31 82

Not: Merak edenler için, sevillanas İspanya'nın anonim bir dansı imiş. Castilian kültürüne dayanan, Sevilla kentinden doğan bir dans ve şarkı formu imiş.
Tangos ise eşeli ve hareketli 4/4 lük dans ve makam formu imiş.

Yorumlar

Popüler Yayınlar