13 Eylül 2011

İlim İrfan

Ne zamandır kitaplarım hakkında yazamıyordum. Dün akşam uzun süreden beri ilk defa erken çıktım ve babamın yaptığı yemekleri yedim önce. Sonra biraz fotoğraf çektim. Saat 22:00'de de uyudum. Beni bilen bilir erken uyuma şansım varsa hiç affetmem. Sabah da sanki 10 saat uyuyan ben dğeilmişim gibi zor uyanırım. Uykuyu seviyorum anacım ama kaçta yatarsa yatsın sabah 6'da kalkan, 4-5 saatlik uykuyla cin gibi olan insanlara da hayranım. Nefeslerimi düzenli yaptığım zamanlarda ben de öyleydim. Düzenli spor yapan insanlar da böyle olabilir. Neyse ilk kitabımızı okumaya başladım geçenlerde ama pek devam edemedim çünkü biraz sıkıcı. Ama Kemal Okur'un yazdığı önsözü çok güzel. Çevirmeni de kankitom Volki.
Bu kitabı kardeşim almış. Chick lit okuyorum diye eskiden dalga geçerdi benimle ama son yıllarda yoğun iş temposu sebebiyle o da aramıza katıldı. Ben üniversitede okurken chick lit okuyan insanlarla muhatap bile olmak istemezdim ama iş hayatı ile herşey değişti maalesef :) Yukarıda gördüğünüzü tabi ki 1-2 gecede bitirdim. Tabi ki çok eğlenceli ve kafa yormuyor.
Bunu da geçen yıl Sinem'im Edirne'ye gelirken kardeşime getirmiş. Babamın doğumgünü için Mayıs'ta Edirne'ye gittiğimde çabucak okudum tabiki. Yine gayet eğlenceli ve okurken beyne ihtiyacınız olmayan bir kitap. Yalnız Carrie'nin babası küçükken terketmişti bunları normalde diziye göre. Oysa kitapta annesi ölmüş ve bilimadamı bir babaları var. Bana göre Carrie pek iyi bir aileden gelmeyen bir kızdı. Yani bilimadamı kızı falan değildi. Üstelik Carrie'nin 2 tane kız kardeşi var ve Carrie onlara bazen yemek yapıyor, biraz anne gibi. Carrie bence tek çocuk ya da küçük kardeş. Büyük abla sorumluluğu havası yok onda. Bilmiyorum bunlar bana uymadı açıkçası.
Bu kitabı Mart-Nisan gibi epeyce okudum. Sonlarındayım ama beynimi işe ayırdığım için bu kitabımı okuyamıyorum bu sıralar. Birinci dünya savaşından milenyuma kadar özet avrupa tarihi diyebiliriz. Hollandalı gazeteci Geert Mak'ın oldukça objecktif olduğunu söyleyebilirim. Ben beğendim. Tavsiye ederim.

Çok güzel kitap ama hala yarım.

Diziden oldukça farklı. Çoook boş ama eğlenceli. No brain. Allah'ım nasıl bir hayat yaşıyor bu insanlar yaa...

Çok enteresandır okuduğum ilk Salman Rushie kitabı desem inanır mısınız? Bunca yıldır istememe rağmen okuyamamışım nedense. Mart civarı okudum yine bunu da. Beğendim ve tavsiye ederim.

Mart'ta Almanya'ya giderken havaalanında D&R'dan almıştım. Uçakta okudum ve sonra Elif'e bıraktım Ulm'de. Gazete yazılarının derlemesi. Bir şekilde seviyorum ben bu kızı. Zayıflıklarını, zaaflarını ortaya sermekten çekinmiyor ya, ondan sanırım. Yani kendini ulaşılamaz star havalarına, mükemmel kadın hallerine sokmuyor. Ama hala cool.

Nedense sarmadı bu beni. Ne zaman devam ederim okumaya bilmem.

2-3 yıl oldu bunu okuyalı. Süper bir chick lit. Paris Hilton ve arkadaşlarının hikayesi gibi birazcık.

Benim zevkime göre, Marquez'in eh kitaplarından.

Volki Romain Gary'i hiç sevmez. Sebebini unuttum. Belki kendisi yazar. Ama ben bu kitaba bayılmıştım.
Güzel ama yine bana göre ortalama Marquez kitaplarından.

Bunu ilk lisede okumuştum, Baran'dan ödünç almıştım. Sonra yine geçen yıl okudum galiba. Kardeşim okurken onda görüp yine okudum. Marquez'i çok seviyorum ve her kitabına da bayılmıyorum aslında. Bu ise çok sevdiklerimden bir tanesi.

Hiç yorum yok: