Bilinmeyen Adanın Öyküsü

Türkiye İş Bankası Kültür Yayınlarından. Londra'ya gitmeden önceki, olamayan yelken dersimiz dönüşü Kadıköy'den alıp evde valiz hazırlarken bir çırpıda okumuştum. Zaten kısacık, bir kısmı da resimli. Ama ne güzel kitap. Portekizli ve nobel ödüllü yazar Jose Saramago'nun kitabı. Ben bu kitabı okurken çok çok keyif aldım. Okurken içimden ayy ne güzel bitmesin dediğim kitaplardan. Şiddetle tavsiye ediyorum.
Kitabı'nda arkasında, kitaba dair yazan yazı şu;
"Yola çıkmayı hayal etmek bile,
bir hedefi gözetmek,
bir amaca ulaşmak,
bir kavuşmayı özlemek
kadar güzel, gerekli, büyüleyici ve heyecan verici olabilir...........
Bilinmeyen Adanın Öyküsü hayallerin, özlemlerin, amaçların ve. kavuşmaların öyküsüdür. '(...) ben bilinmeyen adayı bulmak istiyorum, o adaya ayak bastığımda kim olduğumu öğrenmek istiyorum, Bilmiyor musun ki, Kendinden dışarı çıkıp kendine bakmadıkça kim olduğunu asla bilemezsin.'........ "
Yazara dair ise;
"José Saramago 1922'de Azinhaga, Ribatejo'da doğdu. Zorlu koşullar altında yetişen yazar, Lizbon'da eğitim gördü, fakat çocukluğunun büyük kısmını, yoksul bir köylü ailenin oğlu olması sebebiyle kırsal kesimde geçirdi. Makinistlik eğitimi gördü ama redaktörlük, çevirmenlik, editörlük, vb. işlerde çalıştı.1979'da kendini tamamen yazmaya adadı. Yazdığı şiirler, oyunlar, öyküler, denemeler ve romanlar José Saramago'yu Portekiz'de yaşayan bir efsane haline getirdi. Eserleri yirmiden fazla dile çevrildi; Türkçeye de çevrilen Bütün İsimler, Baltasar ve Blimunda, İncil'deki İkinci İsa, Körlük ve Umut Tarlaları gibi romanları ona dünyanın dört bir yanında milyonlarca okur kazandırdı. Eserleriyle sayısız ödül kazanan yazar 1998'de Nobel Edebiyat Ödülü'ne layık görüldü."

Yorumlar

Popüler Yayınlar